با مصرف این شربت گیاهی و بی خطر ترک اعتیاد را آسان کنید


با مصرف این شربت گیاهی و بی خطر  ترک اعتیاد را آسان کنید

به گزارش بهداشت نیوز (/fa/component/roojanews/frame.html?href=http://behdasht.news/) شربت آلوئه ورا (ژل آلوئه ورا+زنجبیل تازه+عسل+آب لیموترش) حاوی ویتامین های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن،...

به گزارش بهداشت نیوز شربت آلوئه ورا (ژل آلوئه ورا+زنجبیل تازه+عسل+آب لیموترش) حاوی ویتامین های A، B، C، E، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن، پروتئین، کلسیم، روی (زینک)، فسفر، فیبر، مس، سلنیوم، کروم، ید، قند ساکاروز، فراکتوز، گلوکز، ساپونین ها، سیتوسترول، سالیسیلیک اسید، مولیبدن، زینجیبر، گلیکوپروتئین، پلی ساکارید، آنتراکوئین و غیره است.

برای بررسی خواص شربت آلوئه ورا و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.
مهم ترین خواص شربت آلوئه ورا

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم ترین خواص شربت آلوئه ورا گفت: این شربت دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدمیکروبی بالایی است لذا در رفع عفونت معده و روده، همچنین رفع انواع ویروس ها از بدن حتی ویروس HIV تاثیری بالا دارد.

عظمایی بیان کرد: پلی ساکارید موجود در شربت باعث رشد و ترمیم سریع تر پوست شده و ضمن بازسازی پوست، از بروز چین و چروک در آن جلوگیری می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: پاکسازی بدن از سمومات، مخصوصا سموماتی که از مصرف سیگار، انواع مواد مخدر یا آلودگی هوا به وجود آمده اند خاصیت دیگر این شربت است و به همین دلیل مصرف آن برای افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند بسیار مفید است، زیرا از طریق دفع سمومات بدن، به ترک اعتیاد کمک کرده و همچنین دردهای ناشی از ترک اعتیاد و افسردگی حاصل از آن را برطرف می کند.

وی گفت: کاهش استرس و اضطراب، رفع انسدادهای کبدی و تقویت کبد، تقویت قلب و عروق و پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی، جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و رفع یبوست از دیگر خواص بی نظیر این شربت است.

عظمایی اظهار کرد: شربت آلوئه ورا به علت داشتن ویتامین های A، E، C خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی داشته و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر انواع بیماری ها مخصوصا سرطان است.

وی بیان کرد: این شربت دارای خواص بی شمار دیگری از جمله کنترل و درمان دیابت، کنترل فشار و چربی خون، کاهش اسید معده و رفع زخم معده، تقویت دستگاه گوارش و روده، کاهش وزن و تناسب اندام، تقویت بینایی و حافظه و پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: شربت آلوئه ورا حاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری کرده و بهبود بیماری را تسهیل می کند.

عظمایی گفت: شربت به علت دارا بودن کلسیم، منیزیم، فسفر، سلنیوم و ویتامین D، موجب تقویت و استحکام استخوان و دندان شده و از بروز پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف شربت آلوئه ورا برای بیماری های تنفسی مفید است و باعث بهبود آسم، سرماخوردگی، تنگی نفس و گرفتگی صدا می شود.

وی گفت: مصرف این شربت تاثیری چشمگیر در تقویت قوای جنسی و افزایش اسپرم دارد، لذا برای افرادی که مشکل باروری دارند بسیار مفید و تاثیرگذار است.

شربتی گیاهی در رفع ویروس HIV/ با مصرف این شربت ترک اعتیاد را آسان کنید

عظمایی بیان کرد: شربت آلوئه ورا برای افراد مبتلا به رفلاکس معده بسیار مفید است و تاثیری چشمگیر در درمان انواع رفلاکس یعنی بازگشت غذا از معده به دهان و بازگشت اسید معده به مری دارد.
منع مصرف شربت آلوئه ورا

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف شربت آلوئه ورا برای زنان باردار ممنوع است.
میزان مصرف شربت آلوئه ورا

وی گفت: این شربت را می توان 4 لیوان در روز و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

بیشتر بخوانید: شربتی که سرد مزاج‌ها نباید از آن غافل شوند/ چگونه درد‌های مفصلی را تسکین دهیم؟
مواد لازم شربت آلوئه ورا

عسل نیم کیلو

ژل آلوئه ورا 3 لیوان

زنجبیل تازه یک لیوان

آب لیمو ترش تازه به مقدار لازم
طرز تهیه شربت آلوئه ورا

برگ آلوئه ورا را شسته و ژل آن را خارج می کنیم.

ژل آلوئه ورا را با زنجبیل تازه داخل مخلوط کن ریخته و کاملا میکس می کنیم.

پس از میکس کردن آن را از صافی رد کرده، با عسل ترکیب می کنیم.

شربت را هم زده تا قوام بیاید و سپس اجازه می دهیم کمی بماند.

آن را داخل ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.
طرز تهیه یک لیوان شربت آلوئه ورا

3 تا 4 قاشق غذاخوری از شربت را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب اضافه می کنیم.

سپس چند قطره آب لیمو ترش به شربت اضافه کرده و میل کنید.

نکته: در صورت استفاده از این شربت در فصل گرم سال می توان چند تکه یخ به آن اضافه و به صورت خنک میل کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت