آغاز کار خصوصی سازی برای واگذاری سرخابی‌ها


آغاز کار خصوصی سازی برای واگذاری سرخابی‌ها

­وزیر ورزش و جوانان گفت: از امروز سازمان خصوصی سازی با ارزیابی، کارشناسی و بررسی‌های مختلف، کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را آغاز می‌کند.

آغاز کار خصوصی سازی برای واگذاری سرخابی‌هابه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه از ابتدای خدمتش وعده داده بوده که روند واگذاری ۲ باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را تسریع خواهد کرد، گفت: در ۲ سال گذشته برای ساماندهی این ۲ باشگاه تلاش‌های ویژه‌ای انجام داده ایم. برای اصلاح ساختار سرخابی‌ها به برگزاری منظم مجامع آن‌ها نظارت داشته ایم و مسائل مالی هر ۲ باشگاه را شفاف سازی کرده و حسابرسی‌ها به صورت منظم و منسجم انجام شده است.
وی با اشاره به انتخاب یک حامی مالی خوب برای استقلال و پرسپولیس افزود: برای ساماندهی شرایط مالی ۲ باشگاه، در طول ۲ سال گذشته موفق به پرداخت بیش از ۹۰ درصد بدهی‌های آن‌ها که مربوط به بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بوده است، شدیم و توانستیم با اقداماتی از این دست و کاهش فشار‌های جانبی بر روی ۲ باشگاه، آن‌ها را از مسائل حاشیه‌ای فاصله دهیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که چند ماه قبل به هیئت دولت پیشنهاد شد که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز‌های مربوطه روند واگذاری این ۲ باشگاه با محوریت سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصاد و دارائی با بهترین مدل ممکن انجام پذیرد، گفت: ابتدا موفق به اخذ موافقت رییس جمهور و سپس معاون اول وی شدم. موضوع به کمیته‌های تخصصی کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد و در آنجا به تصویب رسید.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری ۲ باشگاه پرطرفدار پرسپولیس و استقلال در جلسه دیروز هیئت دولت به تصویب هیئت وزیران رسید، افزود: از امروز سازمان خصوصی سازی با توجه به ساز و کار‌های قانونی که موظف است فراهم کند، انجام کار ارزیابی، کارشناسی و بررسی‌های مختلف را آغاز می‌کند.
سلطانی فر با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هرچه سریع‌تر واگذاری صورت خواهد گرفت، گفت: در آینده بسیار نزدیک شاهد آن خواهیم بود که موفقیت‌های فعلی این ۲ باشگاه، تحت نظارت بخش خصوصی، توسعه خواهد یافت و هر ۲ باشگاه روند رشد و دستیابی به موفقیت را با جدیت و سرعت هر چه بیشتر دنبال خواهند کرد. رضایتمندی طرفداران عظیم این ۲ باشگاه مطرح کشور هم فراهم خواهد شد.
وی رشد فوتبال ملی و تقویت تیم ملی فوتبال را در گرو تقویت فوتبال باشگاهی دانست و با یادآوری نتایج درخشانی که تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ به دست آورد، افزود: برای آنکه فوتبال ملی کشورمان در سطح قاره کهن صاحب بهترین جایگاه شود، باید زیرساخت‌های تیم ملی تقویت شود. باشگاه‌های کشور زیرساخت‌های اصلی تیم ملی فوتبال به شمار می‌آیند که این زیرساخت‌ها باید همیشه مورد توجه قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج