شرکت قطعه‌سازی «شهاب شمس »تعطیل شد/سرگردانی 260 کارگر


شرکت قطعه‌سازی «شهاب شمس »تعطیل شد/سرگردانی 260 کارگر

به گزارش کارگر آنلاین ، برخی منابع کارگری در شرکت طراحی و تولید قطعات صنعتی «شهاب شمس» با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: شرکت طراحی و تولید قطعات صنعتی «شهاب شمس» که در زمینه تولید انواع شیشه بالابر برقی و دستی خودرو در کیلومتر ۱۶ جاده...

به گزارش کارگر آنلاین ، برخی منابع کارگری در شرکت طراحی و تولید قطعات صنعتی «شهاب شمس» با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: شرکت طراحی و تولید قطعات صنعتی «شهاب شمس» که در زمینه تولید انواع شیشه بالابر برقی و دستی خودرو در کیلومتر ۱۶ جاده مخصوص فعالیت دارد، از ابتدای هفته گذشته به دلیل مشکلات مالی فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده و تمامی ۲۶۰ کارگر آن هم‌اکنون بلاتکلیف و بیکار شده‌اند.

«علیرضا شاملو »مدیرعامل شرکت طراحی و تولید قطعات صنعتی «شهاب شمس»ضمن تایید این خبر در خصوص مشکلات این کارخانه گفته است؛ این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی از روز گذشته دوشنبه (۲۶ آذر ماه) به صورت رسمی تعطیل اعلام شده است.

به گفته وی، با افزایش قیمت ارز مشکلات زیادی برای این شرکت به وجود آمد و ارزش نقدینگی شرکت به یک سوم کاهش یافت و این موضوع به تدریج موضوعات دیگری را برای شرکت ایجاد کرد، تا جایی که امروز شرکت به طور کامل تعطیل شد.

شاملو با بیان اینکه ابتدای سال جاری حدود ۶۰۰ کارگر در این کارخانه مشغول به کار بودند در ادامه افزود: طی چند ماه گذشته برای کاهش هزینه‌های کارخانه ناچار شدیم تعدادی از نیروی کار این واحد را با اتمام قرار داد کار تعدیل کنیم. در عین حال روز گذشته نیز ۲۶۰ کارگر باقی مانده نیز با چهار ماه مزد معوقه از کار بیکار شدند.

طبق اظهارات وی، مشکل اصلی این کارخانه وسایر واحدهای قطعه ساز که تولید وتامین کننده قطعات مورد نیاز خودرو سازان داخلی هستند ناشی از وصول نشدن به موقع طلب‌های مالی شان از این شرکت‌ها است.

شاملو با بیان اینکه شهاب شمس سابقه ۲۵ ساله در تولید قطعات خودرو دارد، گفت: ریشه مشکلات این کارخانه عدم وجود نقدینگی است به همین دلیل امکان تامین مواد اولیه را هم نداریم.

وی با بیان اینکه شرکت سازه گستر (زیر مجموعه شرکت ساپیا) بیش از ۷ ماه است که مطالبات معوق شرکت را پرداخت نکرده است، گفت: اگر این شرکت ۵ میلیارد تومان مطالبات معوق ما را پرداخت می‌کرد، می‌توانستیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی بیان داشت: همچنین ۵ میلیارد تومان دیگر مطالبه معوق از یکی از شرکت‌های زیر مجموعه یکی از خودروسازان بزرگ داریم که امیدواریم با دریافت آن حقوق معوق کارگران را پرداخت کنیم.

منبع : ایلنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره فوق جذاب الهه جعفری بازیگر سریال نوروز رنگی بیرون سریال + بیوگرافی و عکس های زیبا