بودجه و امکانات حوزه زنان محدود است


بودجه و امکانات حوزه زنان محدود است

تهران- ایرنا- معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بودجه و امکانات حوزه زنان محدودیت هایی دارد؛ از این رو باید دستگاه های دیگر در بحث مسئولیت های اجتماعی همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سوسن باستانی روز سه‌شنبه در نشست تخصصی زن و پژوهش در باغ نگارستان افزود: نباید فقط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر حوزه زنان متمرکز باشد بلکه باید دستگاه های دیگر در بحث مسئولیت های اجتماعی این وظیفه را برعهده بگیرند چون این معاونت ممکن است امکانات کافی برای این موضوع نداشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در دولت دوازدهم بیشتر شیوه نتیجه محور و کاربردی در حوزه پژوهش زنان مدنظر قرار گرفته است تا بتواند در سیاستگذاری و برنامه ریزی به ما کمک کند.
باستانی ادامه داد: همچنین در برنامه ششم توسعه در ماده ١٠١ و ١٠٢ و بند «ت» ماده ٨ محورها بر اساس رویکرد حوزه زنان و خانواده است که ماده ١٠١ به عدالت جنسیتی و ماده ١٠٢ به سیاستگذاری حوزه زنان و خانواده با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مرتبط است.
وی اظهار داشت: به همین منظور برنامه های پژوهشی بر اساس برنامه ششم توسعه برنامه ریزی می شود البته کارهای تحقیقاتی خوبی در این معاونت انجام شده است.
معاون بررسی های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: انجام تحقیقات در حوزه حقوق خانواده، پیمایش ملی خانواده، فرهنگ سیاسی زنان به عنوان یک طرح ملی، امکان بخشی فقهی برابری دیه زن و مرد، قوانین حوزه خانواده و بررسی موانع مشارکت بانوان در حوزه اشتغال از جمله پژوهش های این معاونت در سال ٩6 و ٩٧ بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین برای سال آینده سعی می شود بر اساس ماموریت حوزه زنان در زمینه اقتصاد مقاومتی و با توجه به شرایط کشور در دوران تحریم نقش زنان را بررسی کنیم اگرچه انجام تحقیقات در حوزه محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف هم برنامه ریزی شده است.
همچنین از تمام پایان نامه های دکتری در حوزه زنان و خانواده حمایت می شود.
کبری روشنفکر دبیر کارگروه مطالعات زنان معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز اظهار داشت: بحث مطالعات زنان در جهان اسلام اولین بار در مصر با پژوهشی در این زمینه شروع شد و می توان گفت که مطالعات زنان تحت مباحث اسلامی یک قرن سابقه دارد.
وی تصریح کرد: در دهه ٧٠ در ایران پژوهش حوزه زنان با ایجاد موسسات مطالعاتی رونق بیشتری یافت که در دهه ٨٠ رشته مطالعات زنان در حوزه آموزش رسمی راه اندازی شد.
روشنفکر ادامه داد: اکنون بیش از 5٠ درصد مسئولان و موسسان مراکز مطالعات زنان و خانواده مردان هستند و این موضوع سبب شده تا حدودی در این زمینه رکود ایجاد شود؛ چرا که قبل از آن آمار بیشتری از بانوان در این زمینه فعالیت داشتند.
وی خاطرنشان کرد: البته معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه پژوهش اقدامات خوبی انجام داده است اما با سه رویکرد شبکه سازی و فراتحلیل‌ها، روی چهار هزار تحقیق در حوزه زنان و خانواده و ایجاد بانک اطلاعاتی فعالیت هایی داشته است.
روشنفکر با بیان اینکه تمام فعالیت های پژوهشی با همکاری دیگر نهادها امکانپذیر است، گفت: همکاری نهادهای غیرمطالعات زنان نسبت به مراکز مرتبط با مطالعات زنان کمتر است.
ادامه دارد ...
اجتمام * ٧٢6٨*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا