ماجرای کولاکوویچ و ضیایی از اسرار مگو تا چرتکه‌های دلاری سرپرست جدید!


ماجرای کولاکوویچ و ضیایی از اسرار مگو تا چرتکه‌های دلاری سرپرست جدید!

ادامه حضور کولاکوویچ بر روی نیمکت تیم ملی والیبال ایران، این روز‌ها با ابهامات زیادی مواجه شده است که وضعیت این مربی را بلاتکلیف کرده است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حضور 9 ماهه احمد ضیایی روی صندلی ریاست فدراسیون والیبال موجب شد اتفاقات مختلفی در فدراسیون والیبال رخ دهد و حواشی‌ای ایجاد شود که پیش از این بی‌سابقه بود. در این بین بلاتکلیفی قرارداد ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال یکی از اتفاقاتی بود که بعد از رفتن ضیایی سوالات زیادی ایجاد کرد و این روزها نیز اخبار ضد و نقیضی درباره این موضوع به گوش می رسد.

زمانی که مسابقات قهرمانی والیبال جهان با نتایج ضعیف برای تیم ملی به پایان رسید صحبت های متعددی درباره ادامه همکاری ایگور کولاکوویچ با تیم ملی والیبال ایران مطرح شد اما این صحبت ها که برخی از آن به نقل از مسئولان فدراسیون در رسانه ها مطرح می شد، به نتیجه ای نرسید و با آغاز مسابقات لیگ برتر والیبال و به راه افتادن موج قانون منع به کارگیری بازنشسته ها و اقدامات ضیایی برای ماندن در سمت ریاست، موضوع کولاکوویچ به فراموشی سپرده شد و تعیین تکلیف نهایی در این باره صورت نگرفت. بعد از روی کار آمدن «افشین داوری» به عنوان سرپرست تیم ملی والیبال ماجرای ایگور کولاکوویچ وارد فاز جدیدی شد و این بار رسانه ها برای تعیین و تکلیف نهایی و سرنوشتی که در انتظار همکاری کولاکوویچ با ایران رفت به سراغ افشین داوری ، سرپرست جدید فدراسیون رفتند.

ماجرای کولاکوویچ و ضیایی از اسرار مگو تا چرتکه‌های دلاری سرپرست جدید!

داوری: رفتن کولاکوویچ هزینه دارد!

داوری درباره این موضوع که وضعیت ایگور به کجا ختم خواهد شد، به اهمیت این موضوع اشاره کرد: «موضوع سرمربی تیم ملی والیبال موضوع مهمی است چون تا زمان لیگ ملت ها و مسابقات قهرمانی مردان آسیا زمان زیادی نداریم. ما با ایگور کولاکوویچ تماس گرفتیم و قرار است بعد از تعطیلات ژانویه به تهران بیاید و مار را با او ادامه دهیم. تیم ملی ویترین فدراسیون والیبال است و ما نمی خواهیم در این مورد دچار چالش شویم. کولاکوویچ قراردادی به صورت 2 + 2 سال با ما دارد که اگر با او قطع همکاری کنیم باید جریمه بدهیم که مقرون به صرفه نیست. او دو سال در ایران بوده و با شناختی که از بازیکنان دارد می تواند ما را به قله های جدید برساند دست زدن به قرارداد او برای ما هزینه دارد. تمدید قرارداد کولاکوویچ قبلا انجام شده بود و ما چاره ای نداریم جز اینکه با این مربی ادامه دهیم. این قرارداد رسمی است و اگر بخواهیم این قرارداد را لغو کنیم باید جریمه سنگین را پرداخت کنیم.»

نگرانی‌های رییس بازنشسته از حضور ایگور در ایران!

در این گیر و دار و در شرایطی که به گفته افشین داوری قرار است ایگور کولاکوویچ در ماه ژانویه به ایران سفر کند، خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه احمد ضیایی، رییس سابق فدراسیون والیبال با واسطه با کولاکوویچ مذاکراتی داشته و از وی خواسته که به ایران سفر نکند. کولاکوویچ در گفتگو با رسانه ها در این باره گفت: «من تا المپیک 2020 با فدراسیون ایران قرارداد دارم. بعد از مسابقات قهرمانی جهان از سرپرست تیم ملی خواستم تا شرایطی فراهم کند که من و دستیارانم به ایران بیاییم. اما من متوجه شدم که احمد ضیایی ، موافق این موضوع نیست. او دستور داده بود که من و دستیارانم به کشورمان برویم و به ایران برنگردیم. این در حالی است که من به دنبال حضور در ایران و برگزاری نشست خبری با رسانه ها بودم. اما فکر می کنم ضیایی نگران بود که من صحبت هایی را مطرح کنم که چندان خوشایند نیست. »

ماجرای کولاکوویچ و ضیایی از اسرار مگو تا چرتکه‌های دلاری سرپرست جدید!

از طرفی کولاکوویچ به نامه تند و تیزی که از فدراسیون والیبال دریافت کرده است اشاره کرد و گفت: به من گفته شد که به دلیل اینکه بعد از مسابقات قهرمانی جهان به ایران نیامده ام و به جای آن به کشورم سفر کردم، با من برخورد خواهد شد! این در حالی بود که بلیت برگشت من و دستیارانم را خود فدراسیون گرفته بود و این نامه واقعا از نظر من منطقی نبود و من هم جوابی به آن ندادم.»

خوش خبر: ایگور تا 2020 با ایران قرارداد دارد

امیرخوش خبر، سرپرست سابق تیم ملی والیبال ایران درباره این موضوع که جزییات قرارداد ایگور کولاکوویچ با فدراسیون ایران چه شکل و شمایلی دارد، گفت: «بعد از مسابقات قهرمانی جهان تمدید قرارداد با ایگور صورت نگرفت اما در قراداد اولیه توافقنامه ای به امضای کولاکوویچ و فدراسیون والیبال رسیده بود که بر اساس آن این مربی تا پایان سال 2020 سرمربی تیم ملی والبیبال ایران است. البته این توافقنامه در آن توافق مالی لحاظ نشده است.»

او در ادامه گفت:« این توافقنامه کاملا رسمی است و تعهدات لازم را به دنبال دارد. در واقع به دلیل اینکه آن زمان قرارداد ایگور تمام نشده بود و نمی شد قرارداد را تمدید کرد به جای آن این توافقنامه صورت گرفت. البته باید این را هم در نظر داشت که این توافق به این دلیل بود ایگور درباره ادامه همکاری اش در ایران نگرانی نداشته باشد و با خیال راحت به کارش ادامه دهد و بتواند برای آینده تیم ملی برنامه ریزی کند. »

با تمام این تفاسیر به نظر می رسد ماجرای ایگور کولاکوویچ و تیم ملی والیبال ایران هنوز به طور قطعی سر و سامان نگرفته است. فدراسیون والیبال در حال حاضر با سرپرستی اداره می شود و ممکن است هر لحظه با برگزاری مجمع رییس جدیدی بر مسند قدرت والیبال ایران بنشیند و بخواهد در باره آینده تیم ملی تصمیم دیگری لحاظ کند. هرچند به گفته مسئولان فعلی فدراسیون، اتمام همکاری با ایگور کولاکوویچ برای فدراسیون ایران هزینه بر خواهد بود. حال باید دید ایگور به ایران سفر خواهد کرد یا خیر. به گفته داوری ماه ژانویه کولاکویچ به منظور مذاکره و همچنین بازدید از مسابقات لیگ برتر والیبال به ایران سفر خواهد کرد. باید دید این سفر انجام خواهد شد یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

پایان نیم فصل والیبالی‌ها با قهرمانی ورامین

خداوردی: نه من و نه بازیکنان اراک تمرکز نداشتیم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است