حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه کتاب بیروت


حضور پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه کتاب بیروت

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت که از 15 تا 25 آذرماه برگزار می شود، حضور یافته است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در شصت و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت که از 15 تا 25 آذرماه در بیروت لبنان برگزار می شود، شرکت کرده است.

بنابر این گزارش، این نمایشگاه در منطقه سی ساید آرینا واقع در مرکز شهر و زیر نظر انجمن فرهنگی عربی و با همکاری اتحادیه ناشران لبنان برگزار می شود.

از 235 غرفه در نمایشگاه، 170 غرفه به انتشارات عربی و 65 به مراکز خارجی اختصاص دارد و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هم با مجموعه ای از کتب عربی منتشر شده در این نمایشگاه شرکت کرده است.

این گزارش می افزاید: کویت، عمان، مصر، سودان، لبنان، سوریه کشورهای عربی زبان و ایران، اوکراین، ترکیه و قبرس از کشورهای خارجی شرکت کننده در نمایشگاه هستند و ناشران ایرانی شامل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جامعة المصطفی(ص)، دانشنامه جهان اسلام، دفاع مقدس و سوره مهر هم به نمایندگانی از جمهوری اسلامی در این نمایشگاه حضور یافته اند.

بنابر این گزارش، «فادی تمیم»، رئیس انجمن فرهنگی لبنان در مراسم افتتاحیه گفت: شصت‌ودومین نمایشگاه کتاب بیروت بر اندیشه و ادبیات عربی و دغدغه‌های فرهنگ و اهالی فرهنگ متمرکز است و امسال کنفرانس‌ها و همایش‌های متعددی درباره وضعیت نشر و کتاب و کتابخانه‌ها و واقعیت اجتماعی و انسانی در فلسطین و آفاق بهار عربی برگزار می شود.

«فؤاد السنیوره» به نمایندگی از «سعد حریری»، نخست‌وزیر لبنان به عنوان بالاترین مقام رسمی، این نمایشگاه را افتتاح کرد.

گفتنی است، «محمدمهدی شریعتمداری»، رایزن فرهنگی ایران در این مراسم حضور داشت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز