حکایت دنباله دار «مسجد ولیعصر (عج)»


حکایت  دنباله دار «مسجد ولیعصر (عج)»

بعد از گذشت سال‌ها کش و قوس در نحوه ساخت مسجد ولیعصر (عج) چهارراه ولیعصر (عج) هنوز زمان دقیقی برای افتتاح آن اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،مسجد ولیعصر (عج) چهار راه ولیعصر(عج)، سرگذشت پرفراز و نشیب و عبرت آموزی دارد. بعد از گذشت سالها کش و قوس در نحوه ساخت این مجتمع فرهنگی و مذهبی هنوز زمان دقیقی از افتتاح آن اعلام نشده است.

ساختمان مجتمع فرهنگی و مذهبی ولیعصر(عج) در حال حاضر در محاصره دستفروشان چهار راه ولیعصر(عج) است. به گونه‌ای که دستفروشان از شیارهای موجود در دیواره مسجد به عنوان طبقات اجناس خود استفاده می‌کنند. گویی مسجدی که برای نمازگزاران برنامه‌ای نداشته است، برای قشر فرودست جامعه فرصت اقتصادی فراهم می کند.

«حجت الاسلام مهران مجیدی» در گفت و گو با خبرنگار ما در رابطه با دلایل تعلل در افتتاح این مجتمع فرهنگی و مذهبی گفت:هنوز دو سوم این مسجد از سوی شهرداری تهران به امورمساجد تحویل داده نشده است و به همین دلیل افتتاح این مجتمع به تعویق افتاده است.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: امام جماعت این مسجد از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام میرحیدر جعفری معرفی شده است که بعد از افتتاح مجتمع فرهنگی و مذهبی ولیعصر (عج) وی اقامه نماز جماعت را که سالیان سال است در سوله مجاور مسجد بر عهده دارد، در این مسجد اقامه خواهند کرد.

حکایت  دنباله دار «مسجد ولیعصر (عج)»

اما در حال حاضر آنچه مشخص است، این مجتمع فرهنگی و مذهبی کماکان از دسترس عموم خارج است و حجت‌الاسلام جعفری، امام جماعت مسجد ولیعصر(عج)، مسجد کوچک پارک دانشجو از معترضین اصلی شرایط کنونی مسجد است و کسی نیز پاسخگوی وضعیت آن نیست.

موضوع ساخت مسجد ولیعصر (عج) از سال ۱۳۶۰ در چهار راه ولی عصر (عج) آغاز شد، زیرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم این منطقه احساس کردند که در این مسیر با توجه به اینکه محیط خاصی بود، یک مسجد و پایگاه مردمی تأسیس شود و پس از بررسی‌هایی که انجام شد، مکان فعلی جنب تئاتر شهر مناسب‏‌ترین نقطه برای ساخت این مسجد تشخیص داده می‌شود، بنابراین در کنار زمینی که برای ساخت مسجد اختصاص می‌یابد چادری نصب می شود و بعد سوله‏‌ای برای برگزاری نماز و سایر مراسم دینی ایجاد می‌شود.

حکایت  دنباله دار «مسجد ولیعصر (عج)»

اما از زمانی که این مکان برای ساخت این مسجد اختصاص یافت، مخالفت‌هایی مبنی بر نساختن آن در کنار تئاتر شهر مطرح شد و سعی شد تا در جریان کار آن مشکلاتی ایجاد شود، با این حال کار احداث مسجد و مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) در سال ۸۳ به تصویب رسید تا پس از آن شهروندان تهرانی شاهد طراحی و ساخت آن باشند، اما تا حال حاضر این مجموعه درگیر حاشیه‌هایی شده است که هنوز هم ادامه دارند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری