بندر چوئبده آبادان از کمبود امکانات رنج می برد


بندر چوئبده آبادان از کمبود امکانات رنج می برد

آبادان - ایرنا - امام جمعه چوئبده آبادان از ضعف زیر ساخت ها و کمبود امکانات در این شهر بندری انتقاد کرد و گفت: کمبود معلم یکی از مشکلات جدی این شهر است که باید چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام حمید سیلاوی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری آبادان در محل حسینیه چوئبده اظهار داشت: کمبود معلم در مدارس چوئبده باعث شده که برخی از کلاس ها 40 نفره اداره شوند و این امر افت تحصیلی دانش آموزان را به دنبال داشته است.
وی کمبود وسیله نقلیه برای آمد و شد دانش آموزان را از دیگر مشکلات آموزشی چوئبده بیان کرد و گفت: طی کردن مسیر 14 کیلومتری شهر چوئبده برای دانش آموزان در شرایط آب و هوایی زمستان دشوار است.
حجت الاسلام سیلاوی در بخش دیگری نبود زیرساخت های مناسب در شهر چوئبده را یادآور شد و گفت: مردم انتظار دارند پروژه های زیرساختی اعم از آب و فاضلاب، برق و آسفالت در این شهر بندری فعال شوند این درحالی است برخی از پروژه متوقف و ناتمام مانده اند.
وی رسیدگی به درمانگاه شهر چوئبده را خواستار شد و گفت: از دانشکده علوم پزشکی آبادان انتظار می رود نسبت به فراهم کردن امکانات بهداشتی جهت خدمات رسانی به جمعیت 10 هزار نفری در تنها درمانگاه چوئبده تلاش کند.
امام جمعه چوئبده توسعه بندر و سایت کشتی سازی این شهر را از راهکاری های ایجاد اشتغال در این منطقه دانست و گفت: توجه جدی به توسعه بندر چوئبده و سایت کشتی سازی تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال جوانان بومی این منطقه دارد.
*** چوئبده و اروندکنار باید به منطقه آزاد اروند ملحق شوند
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در این نشست با بیان اینکه چوئبده و اروندکنار از مناطق محروم باید به منطقه آزاد اروند ملحق شوند، گفت: با توجه به اینکه ملحق شدن بخش های کم برخوردار همچون چوئبده و اروند کنار در شورای عالی مناطق آزاد مطرح شده و امید است شاهد ملحق شدن این دو بخش به منطقه آزاد اروند باشیم.
زین العابدین موسوی از جذب نشدن اعتبار تخصیصی از سوی منطقه آزاد اروند به چوئبده را 300 میلیارد ریال انتقاد کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی می بایست در جذب اعتبار تخصیص یافته از منطقه آزاد اروند تلاش می کردند.
وی شهر چوئبده را دروازه شکست حصر آبادان دانست و گفت: چوئبده بیش از دیگر مناطق این شهر نقش راهبردی در شکست حصر آبادان داشت بنا براین مردم این منطقه انتظار دارند توجه جدی برای رفع مشکلات به خصوص تامین امنیت و اشتغال نیروهای بومی این شهر صورت گیرد.
موسوی اظهار داشت: فرصت های اشتغال همچون فعال شدن ناحیه صنعت کشتی سازی، سایت پرورش میگو و بخش کشاورزی شهر چوئبده می تواند در رفع بیکاری جوانان بومی و درآمدزایی این منطقه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی در بخش دیگری اقامت مسئولان دستگاههای اجرایی در شهر چوئبده را خواستار شد و گفت: مدیران و مسئولان ادارات باید در شهر چوئبده ساکن باشند و اگر نمی توانند در این شهر زندگی کنند استعفاء دهند.
موسوی در ادامه گفت: دولت اگر میلیاردها تومان هزینه کند و خدمات به درستی انجام نشود نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت بنا بر این دستگاههای خدمات رسان نسبت به رفع مشکلات مردم توجه کنند.
وی تامین امنیت در شهر چوئبده را ضروری دانست و گفت: نیروهای انتظامی و مسئولان امنیتی اقدامات پیشگیرانه بهتر در تامین امنیت شهر چوئبده را داشته باشند.
شهردار چوئبده در این نشست یکی از معضلات توسعه شهر چوئبده طرح جامع این شهر بیان کرد و گفت: طرح جامع چوئبده در سال 1395 به شهرداری ابلاغ شد که نقاط ضعف و معایبی دارد که باعث بروز مشکلات شده است.
ناجی فرحانی صدر افزود: مشاور طرح جامع چوئبده در شهر حضور ندارد و به رغم مکاتبات انجام شده با کمسیون ماده 100 تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.
وی با اشاره به پروژه های زیرسازی و آسفالت معابر گفت: در حال حاضر پروژه های آبرسانی، فاضلاب وپروژه دفع آبهای سطح در چوئبده در حال اجرا است و پس از پایان این پروژه ها زیرسازی و آسفالت منطقه مسکن مهر، تعریض جاده آرمستان و چوئبده یک و 2 و سه تا تیرماه سال 98 به بهره برداری می رسد.
وی توجه به صنعت گردشگری در چوئبده را از راهکارهای ایجاد اشتغال در این منطقه بیان کرد و گفت: توجه به صنعت گردشگری و استفاده از پتانسیل های رودخانه بهمنشیر و اراضی حاصلخیر علاوه بر جذب گردشگران می تواند در ایجاد اشتغال این منطقه کمک کند.
احمد ایجادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبادان از ساماندهی راه ارتباطی اروندکنار و منیوحی خبر داد و گفت:گروه لکه گیری آسفالت در جاده ماهشهر ، اروندکنار تا منیوحی فعال شده و در مرحله دیگر اگر شرایط جوی ایجاب کند سه راهی و قوس ورودی چوئبده نیز لکه گیری و آسفالت می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در این نشست مسائل آموزشی را از دغدغه های مهم مسئولان دانست و به کمبود معلم در مدارس اشاره کرد و گفت:با تلاش انجام شده در سال گذشته 286 معلم جذب آموزش و پرورش آبادان شد اما کاش جذب نیروی انسانی بومی سازی می شد که بخشی از کمبود نیرو در این منطقه نیز جبران می شد.
حبیب اله رمضانی اظهار داشت: امروز کلاس خالی نداریم و سعی کردیم کلاس ها دارای معلم باشند. تمام تلاش ما برای رفع کمبود معلم در این منطقه است افزود: یکهزار و 600 دانش آموز در مدارس چوئبده زیر نظر 126 معلم تحصیل می کنند.
معاون عملیات نیروی انتظامی آبادان با بیان اینکه نیروی انتظامی توانایی تامین امنیت به صورت 100 درصد ندارد بدون کمک دیگر ارگان ها را ندارد گفت: نیروی انتظامی نیاز به همکاری دستگاههای اجرایی و مشارکت مردم برای برقرار نظم و امنیت در منطقه دارد.
سرهنگ غلامحسین تقوایی فر فرهنگ سازی در تامین امنیت را مهم دانست و گفت: قطعا با فرهنگسازی و مشارکت مردم می توان کمک موثری به نیروی انتظامی در تامین امنیت داشت.
بندر چوئبده آبادان نزدیکترین بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله کشورکویت است و به همین دلیل از قابلیت های خوبی برای صادرات و وارد ات کالا برخورداراست .
شهر چوئبده در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرق آبادان واقع است.
7100/6068

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی