جانور کوری که دونالد ترامپ نام گرفت!+ عکس


دانشمندان یک جانور دوزیست کوچک، کور و بدون دست و پا را به نام رئیس‌جمهور آمریکا نامگذاری کردند.

جانور کوری که دونالد ترامپ نام گرفت!+ عکسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، به تازگی گونه جدیدی از دوزیستان کشف شده که قرار است به خاطر بی‌توجهی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به مسئله تغییرات آب و هوایی و گرمایش جهانی، به طور رسمی «درموفیس دونالد ترامپی» نامیده شود.

این نام بوسیله رئیس شرکت ساختمانی «انویرو بیلد» مستقر در لندن برای این جانور انتخاب شده است. وی مبلغ 25000 دلار برای خرید حق انتخاب این نام پرداخت کرده است. این جانور کوچک، کور و بدون دست و پا در پاناما کشف شد و شرکت «انویرو بیلد» اعلام کرد توانایی این جانور در فرو کردن سر خود به داخل زمین با شیوه رفتار دونالد ترامپ در قبال مسئله گرمایش جهانی هماهنگی بسیار زیادی دارد.

این جاورِ تازه کشف شده در زمره «کورسمندرها» قرار دارد. کورسمندر نام گروهی از دوزیستان بدون اندام و مارمانند است که بیشتر در زیر زمین زندگی می‌کنند. دانشمندانی که این جانور 10 سانتیمتری را کشف کردند، پذیرفتند که از این پس در ادبیات علمی از نام «درموفیس دونالد ترامپی» برای اشاره به آن استفاده کنند.

جانور کوری که دونالد ترامپ نام گرفت!+ عکس

این کورسمندر که بدنی براق هم دارد در مقابل اثرات گرمایش جهانی بسیار حساس است و به دلیل سیاست‌های آب و هوایی نادرست در معرض انقراض قرار دارد.

بیشتر بخوانید: نامگذاری یک حشره به نام دونالد ترامپ + تصاویر

بر اساس گزارش دولت آمریکا که در ماه نوامبر سال جاری میلادی منتشر شد، مسئله گرمایش جهانی از مدتها قبل زندگی مردم آمریکا را تحت تأثیر قرار داده است و وقوع آتش سوزی در جنگلها و جاری شدن سیل این فاجعه را اثبات می‌کند. این مسئله حتی جدی‌تر هم خواهد شد. اما جالب است که پاسخ ترامپ به این گزارش این بود: «من این را باور نمی‌کنم!»

ترامپ در ژوئیه سال 2017 میلادی اعلام کرد که آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس خارج می‌شود؛ توافقی که شامل تقریبا همه کشورهای جهان به عنوان تلاشی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. خروج آمریکا از این توافق تا سال 2020 میلادی اجرایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دوزیستی که دونالد ترامپ نام گرفت!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!