جلسه هماهنگی اطلاع‌رسانی دومین همایش خیرماندگار برگزار شد


جلسه هماهنگی اطلاع‌رسانی دومین همایش خیرماندگار برگزار شد

جلسه هماهنگی اطلاع‌رسانی دومین همایش خیرماندگار در محل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه هماهنگی اطلاع‌رسانی دومین همایش خیرماندگار با حضور حجت‌الاسلام علی ملانوری، دبیر برگزاری همایش، محمدرضامعممی مقدم، رئیس اداره اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه و عباس لهراسبی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل برگزار شد.

دبیراجرائی برگزاری دومین همایش خیرماندگار گفت: از سال ۹۳ یک گروه مشورتی تشکیل دادیم که بومی‌سازی دانش در امورخیریه، تربیت نیروی انسانی موردنیاز خیریه‌ها و فرهنگ‌سازی برای امور خیریه را در دستور کار خوددارد.
حجت‌الاسلام ملانوری افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم در جهت پیشبرد امور خیر، پیوند و تعامل خوبی با نهادهای حاکمیتی ، دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات برقرار کنیم وی از دیگر اقدامات این موسسه را ترجمه و تألیف کتب و حمایت از پایان‌نامه‌ها در حوزه امور خیر برشمرد.


در ادامه این جلسه مدیرکل روابط عمومی و امور خیریه سازمان اوقاف گفت: باید مؤسسات خیریه را در کشور توسعه داده و تقویت کنیم، برای نمونه در کشور تانزانیا یک موسسه عظیم خیریه وجود دارد که در زمینی به وسعت یک شهر، همه امکانات حمایتی از مدرسه و دانشگاه تا بیمارستان در آن است که متعلق به شیعیان تانزانیا است و خیلی از افراد فعال در آن موسسه نیز اتفاقاً ایرانی هستند ولی گاهی دیده می‌شود که در ایران برخی از مؤسسات خیریه با مشکلات عدیده مالی روبرو بوده و در شرایط بدی به سر می‌برند.


عباس لهراسبی افزود: یکی از موضوعاتی که در مدیریت جدید سازمان اوقاف با جدیت پیگیری می شود، مسئله امور خیریه بوده که البته لازم است قوانین ما در این زمینه به روز شود که سازمان اوقاف نیز در رفع موانع قانونی از طریق مراجع ذی‌صلاح تلاش می‌کند.
وی اضافه کرد: روابط عمومی سازمان اوقاف تمام تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی خیر ماندگار به کار بسته است.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403