غایبان احتمالی در ترکیب ایران کدام لژیونرها هستند؟


غایبان احتمالی در ترکیب ایران کدام لژیونرها هستند؟

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی با فلسطین که 3 دی برگزار می‌شود از 7 لژیونر خود استفاده نمی‌کند.

غایبان احتمالی در ترکیب ایران کدام لژیونرها هستند؟به گزارش فانوس، ایران دوشنبه هفته جاری (26 آذر) برای برگزاری آخرین اردوی آماده سازی خود پیش از جام ملتهای 2019 امارات در کمپ اسپایر دوحه با 21 بازیکن به قطر رفت.

طبق برنامه از پیش تعیین شده که تاکنون قطعی هم نشده شاگردان کارلوس کی روش باید جمعه 30 آذر در دیداری تدارکاتی مقابل لبنان قرار بگیرند که در این بازی 9 لژیونر یعنی مرتضی پورعلی گنجی، امیر عابدزاده، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، مجید حسینی، کاوه رضایی، کریم انصاری فرد و سامان قدوس به دلیل همراهی تیم باشگاهی خود در بازی های هفته آتی لیگ های اروپایی نمی توانند برای تیم ملی به میدان بروند. البته در این میان وضعیت عزت اللهی و رضایی به دلیل آسیب دیدگی همچنان نامشخص است و شاید با ادامه این روند کی روش تصمیم بگیرد قید استفاده از این نفرات در جام ملت های آسیا را بزند.

ابتدا باید گفت طبق قانون فیفا باشگاه ها باید بازیکنان خود را بین 2 هفته تا 10 روز قبل از آغاز تورنمنت های قاره ای در اختیار تیم های ملی قرار بدهند.

ناتینگهام فارست در روزهای اول و پنجم دی باید در چارچوب دیدارهای هفته های بیست و سوم و بیست و چهارم چمپیون شیپ انگلیس با کوئینز پارک رنجرز و نورویچ سیتی رو به رو شود و با توجه به این امر کریم انصاری فرد دست کم 2 بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل لبنان و فلسطین را از دست می دهد.

مرتضی پورعلی گنجی دوم دی باید شاگردان کلود ماکلله را در هفته بیستم ژوپیرلیگ برابر گنک همراهی کند. البته با توجه به فشردگی برنامه بازی های یوپن و اینکه این تیم باید 5 دی هم در بازی با سرکل بروژ شرکت کند احتمال دارد با مخالفت سرمربی فرانسوی یوپن دفاع وسط تیم ملی دیدار تدارکاتی با فلسطین را هم که 3 دی برگزار می شود از دست بدهد.

ماریتیمو اول دی باید با تیم توندلا در هفته چهاردهم لیگ پرتغال بازی کند و امیر عابدزاده در این بازی به میدان می رود دروازه بان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از این دیدار اردوی ماریتیمو را به سمت دوحه ترک می کند و مقابل استوریل پرایا دسته دومی در جام حذفی پرتغال حضور نخواهد داشت. با این وجود عابدزاده در دیدار ایران و فلسطین حضور خواهد داشت.

علیرضا جهانبخش پس از مدت ها آسیب دیدگی به احتمال فراوان در 2 دیدار آتی برایتون برابر بورنموث و آرسنال بازی خواهد کرد اما طبق قانون 6 دی پس از برگزاری این 2 دیدار به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد و به همین دلیل جهانبخش تنها می تواند در بازی ایران و قطر حضور داشته باشد.

سامان قدوس هم مانند امیر عابدزاده تیم ملی را در بازی با فلسطین همراهی خواهد کرد. آمیان که از وجود این بازیکن بهره می برد امشب در مرحله یک هشتم جام حذفی فرانسه با المپیک لیون بازی دارد و اول دی هم در هفته پایانی نیم فصل نخست لوشامپیونا با بوردو رو به رو خواهد شد. قدوس پس از این 2 بازی برای حضور در اردوی تیم ملی به قطر می رود.

وحید امیری و مجید حسینی روز برگزاری بازی ایران و فلسطین(3 دی) به قطر می رسند چراکه آنها دوم دی هم در هفته هفدهم سوپرلیگ این کشور با ریزاسپور بازی خواهند داشت.

کاوه رضایی در صورتی که از آسیب دیدگی رهایی یابد و در فهرست 23 نفره نفرات مدنظر کارلوس کی روش هم قرار بگیرد در بازی با فلسطین و قطر حضور خواهد داشت. رضایی در صورتی که بتواند مقابل آنتورپ در روز 2 دی به میدان برود پس از آن بازی به محل برگزاری اردوی تیم ملی می رود تا کی روش وضعیت این بازیکن را هم برای حضور در جام ملتهای آسیا ارزیابی کند.

آخرین لژیونر مدنظر کارلوس کی روش برای قرار گرفتن در فهرست نهایی تیم ملی سعید عزت اللهی است. بازیکنی که به دلیل آسیب دیدگی 10 بازی اخیر تیمش را از دست داده و به احتمال فراوان دیدارهای ردینگ برابر میدلزبورو و ردینگ را هم از دست می دهد.

ذکر این نکته الزامی است که مسئولان تیم ملی با وجود اینکه بارها اعلام کرده اند برگزاری بازی با لبنان و فلسطین در برنامه این تیم است هیچگونه اطلاع رسانی درباره این بازی ها انجام نداده اند و به همین دلیل مشخص نیست آیا به واقع بازی با این تیم های عربی برگزار خواهد شد یا خیر؟


منبع: افکار نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403