بزرگترین مرکز تولید بچه ماهی دربندرلنگه بهره برداری شد


بزرگترین مجتمع پرورش ماهی دریایی خاورمیانه روز پنجشنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در بندرلنگه از توابع هرمزگان به بهره برداری رسید.

کشاورزی و دامپروری | ایرنا | 32 دقیقه پیش |12/20/2018 1:34:21 PM 82 بازدید

بزرگترین مرکز تولید بچه ماهی دربندرلنگه بهره برداری شد
به گزارش ایرنا، مرکز 'نرسری' بچه ماهی طرح توسعه نیکسا با ظرفیت تولید سالانه 10میلیون قطعه بچه ماهی 20 گرمی به صورت تمام مکانیز کار می کند.'
قائم مقام سازمان شیلات ایران دراین مراسم با ارائه گزارشی، از مجتمع پرورش ماهی دریایی (ماهی درقفس) نیکسا با تولید سالانه چهار هزارتن به عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده ماهی درقفس در منطقه خاورمیانه نام برد.
سیف الله حقیقی اظهار کرد: برای ایجاد و راه اندازی این مجتمع که برای 94 نفر شغل ایجاد کرده تاکنون یکهزارمیلیارد ریال از سوی بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات بانکی سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به تولید سالانه 15هزارتن ماهی در قفس پیش بینی کرد که این رقم تا پایان امسالبه 30هزارتن افزایش یابد.
به گفته قائم مقام شیلات ایران دراین مزرعه با استفاده از جدید ترین فن آوری های روز دنیا هم اکنون 2 گونه ماهی به نامهای شانک و سوف دریایی پرورش داده می شود.
در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان آمده است: این مرکز دارای 24 عدد قفس پرورش ماهی دریایی است که غذا دهی ماهیان با استفاده از شناور بارج به صورت خودکارانجام می شود.
به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم عملیات اجرایی احداث کارخانه بسته بندی و سالن هچری شرکت نیکسا با اعتبار 440 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای 121نفر در مجاورت این مجتمع آغاز شد.
در مراسم بهره برداری از این طرح وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، استاندار این استان و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.
رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه 27 آذرماه به منظور یک سفر 2 روزه به استان هرمزگان از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد این استان شد.
شرکت در نشست شورای اداری شهرستانهای شرقی و غربی و همچنین مرکز استان و بازدید از سواحل مکران و افتتاح چند طرح عمرانی شامل مرحله دوم بندر چند منظوره خمیر و گازرسانی به این شهراز جمله برنامه های علی لاریجانی درسفر به استان هرمزگان اعلام شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه 27 آذرماه به منظور یک سفر 3 روزه به استان هرمزگان از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد این استان شد.
علی لاریجانی در نخستین روز سفر خود به هرمزگان به منظور شرکت در نشست شورای اداری شهرستان جاسک و بازدید از سواحل مکران، بندرعباس را به مقصد جاسک ترک کرد و پس از اتمام برنامه هایش در شهرستان جاسک در شرق، به بندرخمیر در غرب استان هرمزگان سفر کرد.
آغاز ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره بندرخمیر، مرحله دوم گاز رسانی شهری و ساخت بلوار ساحلی بندرخمیر از جمله برنامه های سفر روز دوم رییس مجلس شورای اسلامی به این شهرستان بود.
طبق برنامه اعلام شده رییس مجلس شورای اسلامی پس از پایان برنامه ها در بندرخمیر به بندرلنگه سفر کرد و طرح تامین آب بندرلنگه و کنگ را افتتاح کرد و در ادامه سفر به بندرلنگه نشستی با علما و نخبگان در این شهرستان داشت.
آخرین برنامه وی شرکت در نشست شورای اداری استان هرمزگان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با حضور فعالان اقتصادی است.
شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق، بندرخمیر در 70 کیلومتری و بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
6149 /6048
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...