775 پرونده قاچاق کالا در قزوین تشکیل شد


775 پرونده قاچاق کالا در قزوین تشکیل شد

قزوین – ایرنا – مدیر کل دفتر انتظامی و امنیتی استانداری قزوین گفت: در هشت ماه سال جاری 775 پرونده قاچاق کالا در قزوین تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا محمد شفیعی روز پنجشنبه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در هشت ماه سال گذشته 745 پرونده مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده بود.
شفیعی افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در هشت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: تعداد پرونده های بالای یک میلیارد ریال استان در سال گذشته 18 فقره بوده است که در سال جاری با 17 درصد رشد به 21 مورد رسیده است.
این مسئول اضافه کرد: تعداد خودروهای توقیفی 329 دستگاه در سال 96 بوده است که با 23 درصد کاهش در سال جاری به 254 فقره رسید.
شفیعی با بیان اینکه در برگزاری جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان عقب هستیم، اضافه کرد:در سال جاری تاکنون مجموعا 20 جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است که 99 مصوبه داشته و 68 مصوبه آن به مرحله اجرا رسیده است.
وی با اشاره به عزم جدی دولت برای حمایت از کالای ایرانی، اضافه کرد: در جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در تهران برگزار شد 100 مورد برند قاچاق،غیرقانونی و خارجی معرفی شد که تا پایان دی ماه باید جمع آوری شوند.
این مسئول گفت:این طرح در مرحله بعد در استانها اجرایی شده و برای پایین آوردن تابلوهای برندهای خارجی غیرمجاز اقدام می شود.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟