کنگره ملی آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود


کنگره ملی آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود

حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با پیام مراجع تقلید آیات عظام لطف الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی در حوزه علمیه سبزوار برگزار خواهد شد.وی اظهار داشت: این عالم مبارز...

حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با پیام مراجع تقلید آیات عظام لطف الله صافی گلپایگانی و جعفر سبحانی در حوزه علمیه سبزوار برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: این عالم مبارز از عناصر انقلابی و فرهنگی در حکومت طاغوت بود که در دوران خفقان ستم شاهی 183 مدرسه تعلیمات اسلامی در سراسر کشور ایجاد کرد.
وی گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی از سرمایه های دینی و فرهنگی کشور بود و برگزاری این همایش با هدف معرفی این عالم برجسته و الگو به مبلغان و نسل جوان برگزار می شود.
مدیر حوزه علمیه سبزوار افزود: در برگزاری این همایش، بنیاد بعثت و نهج البلاغه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، میراث فرهنگی و دفتر تاریخ شفاهی سبزوار همکاری دارند.
آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سال 1275 شمسی در شهر سبزوار متولد شد.
وی پس از فراگیری قرآن، دروس ابتدایی و مقدمات علوم دینی در مشهد در سال 1305 به عراق عزیمت کرد و در سال 1310 در عصر اختناق حکومت رضاشاه به ایران بازگشت.
تأسیس مدارس تعلیمات اسلامی در تهران و شهرستانها، تأسیس بیش از 80 مسجد و حسینیه، تأسیس مدارس دینی در شهرستانهای مختلف و دهها کتابخانه بزرگ در شهرهای گوناگون از مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اوست.
آیت الله اسلامی در سال 1364، در سن 99 سالگی در تهران رحلت کرد و در یکی از حجرات صحن بزرگ حرم حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لحظه‌ مشکوکی که از بازی پرسپولیس شکار شد