44کشته و زخمی در تیراندازی های آمریکا


44کشته و زخمی در تیراندازی های آمریکا

در 24 ساعت گذشته 50 مورد تیراندازی در ایالت های مختلف آمریکا رخ داده است که بر اثر آن دست کم 23 نفر کشته و 21 نفر زخمی شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ثبت آمار خشونت های مسلحانه در آمریکا، در یکی از موارد گزارش شده در شهر "تولسا" در ایالت اوکلاهاما یک نفر کشته شد و دو نفر دیگر زخمی شدند. پلیس اعلام کرد درگیری در نتیجه مشاجره یک مشتری مسلح با صاحب یک عکاسی رخ داد. هنوز مشخص نیست چه کسی ابتدا اقدام به تیراندازی کرده است اما مالک مغازه که مجوز حمل سلاح داشته مشتری را به ضرب گلوله کشته است. مظنون پس از تیراندازی به زمین افتاد و در همین حین ضامن سلاحش کشیده شد و گلوله های شلیک شده از سلاح وی باعث زخمی شدن یکی از کارکنان در این مغازه و یک نفر دیگر شد. در تیراندازی دیگری در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی نیز دو نفر کشته شدند و یک نفر نیز زخمی شد. تیراندازی دیگری در همین شهر به زخمی شدن سه نفر منتهی شد. در حادثه ای درشهر ریچموند در ایالت تگزاس نیز دو نفر کشته شدند. پلیس حادثه را قتل و خودکشی توصیف کرده است. تیراندازی در شهر "والریکو" در ایالت فلوریدا نیز چهار کشته برجای گذاشت. پلیس علت حادثه را اختلافات خانوادگی برشمرده است. قاتل پنجاه و هشت ساله پس از قتل اعضای خانواده اش، خودکشی کرد. تیراندازی در شهر "گاستونیا" در ایالت کارولینای شمالی نیز دو زخمی برجای گذاشت. دو نفر نیز در شهر نیوکسل در ایالت ویرجینیا کشته شدند. پلیس علت حادثه را اختلافات خانوادگی برشمرده است.
19 مورد از تیراندازی ها در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارشهای روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت سه شنبه تا چهارشنبه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد، بر این اساس 110 مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، 33 نفر کشته و 67 نفر زخمی شده اند. 31 مورد از این حوادث در این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.
بر این اساس طبق گزارشهای منتشر شده، در چهل و هشت ساعت گذشته، 160 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها 56 نفر کشته و 88 نفر زخمی شده اند.
با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار نهایی تیراندازی های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز جمعه منتشر می شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403