نگاهی به فعالیت‌های موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج


نگاهی به فعالیت‌های موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج از سال 83 کلاس‌های قرآنی متعددی را برگزار کرده و با دریافت مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 93 فعالیت خود را گسترش داده است.

نگاهی به فعالیت‌های موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج

به گزارش ایکنا؛ موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج استان بوشهر از سال 83 کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ قرآن را برگزار می‌کند.

اعتبارات این مرکز قرآنی از طریق شهریه‌های کلاس‌ها تأمین می‌شود و کمک‌های مسئولان به این مرکز فقط در حد هدیه‌هایی است که هنگام بازدید برای قرآن‌آموزان می‌آورند.

کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ موضوعی قرآن کریم برای دختران و پسران و کلاس صوت و لحن ویژه پسران از جمله کلاس‌های ترم پاییز این مرکز است که از مهرماه آغاز شده‌ و 200 قرآن‌آموز در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

دوره تربیت مربی تجوید نیز از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری موسسه قرآن و عترت کوثر در حال برگزاری است. در این دوره 54 نفر از بانوان ثبت‌ نام کرده‌اند که پس از آزمون ورودی 25 نفر پذیرفته شده‌اند.

برپایی مراسم در مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی، محفل انس با قرآن، مسابقات قرآن درون مرکزی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ و چندین دوره‌ تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی و حفظ موضوعی از جمله برنامه‌های دیگر این مرکز است. همچنین پیش‌دبستانی «بشری» در مکان موسسه با پنج مربی مشغول تربیت کودکان قرآنی است.

کلثوم غلامی، مدیرعامل موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج گفت: رشته‌های آموزشی در موسسه ثابت است که در حال حاضر با کمک 12 مربی در حال برگزاری است و هر ترم، متناسب با درخواست متربیان موضوعاتی را اضافه می‌کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه بازدید مسئولان از موسسه ما کم است. مشکل دیگر مرکز ما بهره‌مند نشدن از بیمه فعالان قرآنی برای مربیانمان است و حتی حق‌الزحمه‌ای دریافت نمی‌کنند، لذا از مسئولان و خیران قرآنی درخواست دارم که از موسسات قرآنی حمایت کنند.

یادآوری می‌شود، موسسه قرآن و عترت کوثر خورموج در سال 93 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسمی دریافت کرده و هم اکنون در شهرستان خورموج(استان بوشهر)، فلکه شهید شهریاری واقع شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی