اینتل دانگل هوش مصنوعی جدید خود را معرفی کرد


اینتل دانگل هوش مصنوعی جدید خود را معرفی کرد

اینتل به تازگی از دانگل هوش مصنوعی Neural Compute Stick 2 به صورت رسمی رونمایی کرد.

اینتل دانگل هوش مصنوعی جدید خود را معرفی کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از یک سال است که اینتل دانگل مخصوص هوش مصنوعی خود به نام Movidius Neural Compute Stick را به بازار عرضه کرده است. امسال در طول کنفرانس AI Devcon، کنفرانس توسعه دهندگان هوش مصنوعی اینتل، این شرکت از نسل دوم این دانگل هوش مصنوعی به نام Neural Compute Stick 2 رونمایی کرد. این مراسم در پکن برگزار شده بود.

نسل قبلی این دانگل دارای واحد پردازش بصری (VPU) قدیمی اینتل به نام Myriad 2 بود که در محصولات دیگری همچون دوربین گوگل و فانتوم 4 DJI به کار رفته بود. در نسل جدید این دانگل هوش مصنوعی اینتل از واحد پردازش بصری جدیدتری به نام Myriad X استفاده می‌کند. اینتل ادعا کرده که این واحد پردازشی 8 برابر نسل گذشته خود، قدرت دارد. گفته می‌شود Neural Compute Stick 2 با قیمت 99 دلار به فروش خواهد رسید.

این دانگل هوش مصنوعی به طراحان کمک می‌کند تا بتوانند نمونه‌های اولیه الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند شبکه‌های عصبی پیچشی (CNN) که بخش اصلی بسیاری از سیستم‌های شناسایی تصویر هستند، طراحی کنند. جاناتان بَلِن، معاون رئیس و مدیر‌کل بخش اینترنت اشیای اینتل، می‌گوید که این دانگل به‌طور خاص برای کارهایی مانند دوربین‌های هوشمند ارزیابی، پهپادها، ربات‌های صنعتی و وسایل خانه‌ی هوشمند طراحی و ساخته شده است.

دانگل هوش مصنوعی جدید اینتل از USB 3.0 پشتیبانی می‌کند و شرکت سازنده ادعا کرده که می‌توان برای چند برابر کردن قدرت از چند دانگل به صورت همزمان استفاده کرد. با اتصال هرکدام توان پردازشی به‌طور خطی افزایش می‌یابد. اینتل ادعا می‌کند توان پردازشی این چیپ به 4 ترافلاپس می‌رسد و در بیشترین حالت، به هزار میلیارد عملیات اختصاصی پردازش شبکه عصبی در هر ثانیه دست پیدا می‌کند و عملکرد آن در زمینه‌ی تحلیل شبکه‌ی عصبی عمیق (DNN)، حدود 10 برابر بهتر از Myriad 2 است.

بیشتر بخوانید: AMD کارت گرافیک اقتصادی Radeon RX 590 را معرفی کرد

انتهای پیام/

اینتل نسل جدید دانگل هوش مصنوعی خود را رونمایی کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مرکز اسرائیلی: تا آتش‌بس نشود، حملات یمن ادامه خواهد داشت