ناتو از ادامه همکاری با آمریکا در مبارزه با داعش اظهار امیدواری نمود


یک مقام ناتو اعلام کرد که این سازمان از ادامه همکاری آمریکا با نیروهای ائتلاف در مبارزه با داعش ابراز خرسندی می‌کند

یک مقام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در گفتگو با خبرنگار آناتولی اعلام کرد که این سازمان از اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص ادامه همکاری با نیروهای ائتلاف در مبارزه با داعش ابراز خرسندی می‌کند.

وی در این رابطه گفت: "ما تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه و همچنین ادامه همکاری با نیروهای ائتلاف برای ممانعت از اشغال مناطق بیشتر توسط داعش و دستیابی این گروه به منابع مالی و حامیان مسلح را به دقت بررسی کردیم".

این مقام ناتو با بیان اینکه ممانعت از بازگشت داعش یک ضرورت است گفت که متحدان به صورت مداوم در حال همکاری در مبارزه با گروههای تروریستی هستند.

وی همچنین اعلام کرد که روز گذشته ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حضور این کشور در سوریه به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

- خروج آمریکا از سوریه

رسانه‌های آمریکا روز گذشته (19 دسامبر) مدعی شده بودند که دولت این کشور قصد دارد در حدود 2 هزار نفر از پرسنل نظامی خود را از سوریه خارج کند.

در پی انتشار این اخبار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز طی یک پیام توییتری نوشت: داعش را که تنها علت حضورمان در سوریه بود، شکست داده‌ایم.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در این زمینه گفت: در حالی که وارد مرحله جدیدی در مبارزه با داعش می شویم، سربازان آمریکا را از سوریه فرا می خوانیم.

از سوی دیگر، راب مانینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با اشاره به آغاز روند خروج سربازان این کشور از سوریه، از ادامه همکاری واشنگتن با « شرکای محلی» خود در سوریه خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رانش جاده عباس آباد به کلاردشت