220 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تا پایان سال اهدا می‌کنیم


220 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تا پایان سال اهدا می‌کنیم

پرویز سروری گفت:حداقل 220 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تا پایان سال اهدا خواهیم‌کرد و با سالن دار‌ها برای اجاره سالن به جوانان صحبت کرده ایم.

220 سری جهیزیه به زوج‌های جوان تا پایان سال اهدا می‌کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تخصصی مدیران ستادی آستان قدس رضوی با مسئولان ستادی دفتر نمایندگی تهران با حضور علی‌اکبر عصار‌نیا مدیر کل مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی، پرویز سروری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی، در تهران امروز (جمعه) برگزار‌شد.

پرویز سروری سرپرست دفتر آستان قدس رضوی گفت: به عنوان خادمان امام رضا (ع) کار‌های بزرگی را در برنامه داریم و در بخش جهیزیه به عنوان یک عملیات مقدماتی کار‌هایی را انجام داده ایم تا زمینه این کار بزرگ فراهم شود؛ تا پایان سال حداقل ۲۲۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا خواهیم‌کرد و با سالن دار‌ها و مجمع خیران جلسه‌ای داشتیم تا این حلقه را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه جهیزیه‌های محدودی را به زوج‌ها هدیه می‌دهیم، اما در کنار آن مسئله اجاره سالن یکی از دغدغه‌های زوج‌های جوان است، گفت: با سالن دار‌ها برای اجاره سالن‌ها صحبت کرده ایم تا زمینه ازدواج آسان را در تهران فراهم کنیم.

سروری بیان کرد:دو مسئولیت در اهداف شکل‌گیری نمایندگان آستان قدس رضوی مطرح شده که یکی از آن‌ها محرومیت زدایی است؛ با توجه به این که استان تهران همیشه الگو بوده اگر برنامه‌ها به خوبی انجام شود برای کشور الگو‌سازی خواهد شد و ما باید هم‌اندیشی و هم‌افزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد:فاصله زیادی با شرایط مطلوب با توجه به تقاضای بالا در تهران داریم از این رو از عزیزان درخواست می‌کنم با توجه به تجربه‌های گذشته خود نقاط ضعف و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن کار به ما بگویند تا ما بتوانیم از این نکات استفاده کنیم.

سروری در خصوص افتتاح حساب بانکی مستقل اظهار داشت: برای افتتاح حساب بانکی کار‌ها از قبل انجام شده، اما برخی مشکلات آن هنوز به خوبی رفع نشده و ما پیگیر این موضوع هستیم که قرار است تمامی حساب‌ها به مناطق و شهرستان‌ها واگذار شود و آن‌ها بتوانند به حساب‌های بانکی خود دسترسی داشته باشند.

غلامعلی صادقی مسئول ستاد امور استان‌های آستان قدس رضوی در ادامه نشست گفت: هسته اولیه کانون‌های شش گانه مربوط به حوزه معاونت بنیاد مستضعفین شکل گرفته و در سطح مناطق توسعه پیدا می‌کند. البته برنامه ریزی کار ستادی خواهیم داشت و شاهد توسعه فعالیت‌های این حوزه خواهیم بود.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی فعالیت‌های گذشته، اولویت‌هایی را مشخص کرده ایم که باید دایره نیازمندان خود‌را توسعه بدهیم و درهر منطقه و شهرستان، مناطق کم‌برخوردار را شناسایی و به نیازمندان آن مناطق کمک کنیم. ما باید دایره کمک به افراد مختلف را بزرگ کنیم و به نیازمندان بیشتری خدمت رسانی کنیم البته همکاری با خیریه‌ها نباید فقط معطوف به چند خیریه محدود نشود.

اعطای وام ۳ میلیونی قرض الحسنه به زوج‌های جوان

صادقی گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد و سازمان بهزیستی منعقد کرده ایم تا هر منطقه‌ای یک رابط بین این دو مجموعه معرفی کنند و قرار است به آن‌ها مسئولیتی بدهیم که بتوانند از توانمندی خادم‌یاران استفاده کنند، همچنین در بخش جهیزیه، وام ۳ میلیونی قرض‌الحسنه ازدواج را برای زوج‌های جوان فراهم می‌کنیم.

وی بیان کرد:۶ کانون حوزه‌های سلامت، حقوقی، زائر اولی، اشتغال و کار‌آفرینی، جهاد و کار‌آفرینی، در حوزه‌های مختلف فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که با برنامه‌ریزی، این فعالیت‌ها گسترده خواهد شد.

علی اکبر عصار‌نیا مدیر کل مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی در خصوص ثبت نام در سایت خادم‌یاران رضوی گفت: ۴۰۰ سال پیش خادمی حرم امام رضا (ع) به طور اصولی شکل گرفته و در بخش در‌بانی، فراشی، حفاظ و خدام تقسیم شده‌است که از ابتدای انقلاب بخش کفش‌داری هم اضافه شد. از سال ۱۳۷۱ بعد از بمب‌گذاری در حرم امام رضا (ع) در کار‌های دیگر ازنیرو‌های افتخاری استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: از خادم‌یاران در بخش‌های مختلف مثل مهمان‌سرا، ویلچر، انتظامات استفاده می‌شود و حدود ۴۰ کار در بخش‌های مختلف برای خادم‌یاران لحاظ می‌شود، تهرانی‌ها بخش قابل توجهی را به‌عنوام خادمان امام رضا (ع) دارند و حدود ۶۰ هزار خادم‌یار و خادم در حرم امام رضا (ع) در طول سال فعالیت می‌کنند که ۹۵ درصد آن‌ها مشهدی هستند.

در بخش پایانی عصار‌نیا مدیر کل مرکز آستان قدس رضوی به صورت (پاور پوینت) مراحل ثبت‌نام در سایت خادم‌یاران رضوی را توضیح داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی