اوپک: سهم هر کشور از کاهش تولید نفت منتشر می‌شود


اوپک: سهم هر کشور از کاهش تولید نفت منتشر می‌شود

سازمان اوپک قصد دارد به منظور تقویت قیمت نفت و حس اعتماد به توافق کاهش تولید، جدول سهم هر یک از اعضا و کشورهای غیر اوپک از کاهش تولید را منتشر کند. نوشته اوپک: سهم هر کشور از کاهش تولید نفت منتشر می‌شود اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

دبیرکل اوپک طی نامه‌ای به اعضای این سازمان خبر داده است، این سازمان قصد دارد به منظور تقویت قیمت نفت و حس اعتماد به توافق کاهش تولید، جدول سهم هر یک از اعضا و کشورهای غیراوپک از کاهش تولید را منتشر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از رویترز؛ محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای تولید و صادر کننده نفت (اوپک) در نامه‌ای اعلام کرده است، اوپک در نظر دارد تا جدولی از جزئیات سهم کاهش تولید اعضایش و همچنین هم‌پیمانانش نظیر روسیه با هدف کمک به تقویت قیمت نفت منتشر کند.

وی افزود به منظور تحقق کاهش تولید ۱٫۲ میلیون بشکه در روز، کشورهای عضو باید ۳٫۰۲ درصد میزان تولید خود را کاهش دهند.

این رقم بیش از ۲٫۵ درصد مورد بحث اولیه اوپک است، چراکه اکنون ایران، لیبی و ونزوئلا از این کاهش معاف شده اند. وی از عربستان که وعده داده تا از ماه ژانویه تولید خود را به ۱۰٫۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد، قدردانی کرد.

منابع آگاه در ابتدا گفته بودند که اوپک سهم جداگانه هر کشور را منتشر نخواهد کرد.

وی در نامه‌ای به اعضای اوپک نوشته است: «به منظور شفافیت بیشتر و تقویت از احساس و اعتماد حاکم بر بازار، ضروری است که این تغییرات در میزان تولید را به صورت علنی اعمال کنیم».

«من از شما عالی جنابان می‌خواهم که تعهد کشورهایتان نسبت به اجرای تصمیمات مورد توافق را اعلام کنید. این امر همچنین برای تقویت اعتماد به تصمیمات ما و حفاظت ما در برابر افراد مردد نسبت به تعهداتمان، ضرورت دارد».

وی افزود دبیرخانه اوپک در نظر دارد تا این جدول را تا پایان این هفته منتشر کند.

منبع: فارس


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در