بانک ها از برخورد حقوقی با کشاورزان بدهکار خودداری کنند


بانک ها از برخورد حقوقی با کشاورزان بدهکار  خودداری کنند

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: در خصوص امهال وام های کشاورزان خسارت دیده با توجه به اینکه برخی بانک ها اعلام کرده اند که سهم هر بانک از سقف باید مشخص شود کماکان بانک ها تا اجرای مصوبه 21 آذرماه، از هرگونه برخورد با بدهکاران و ضامنان آنها خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز شنبه در شورای عالی بانک های استان کرمان پیرامون امهال وام های کشاورزی و ابلاغ مصوبه آن، افزود: این مصوبه 21 آذرماه سال جاری پس از دو بار رفع ابهامات و نواقص آن، ابلاغ شده اما برای آن سقف تعیین شده است.
وی خاطرنشان کرد: فرمانداران نیز باید ستاد را تشکیل و فهرست کشاورزان مشمول مصوبه 21 آذرماه دولت درباره امهال وام های کشاورزی را تا دو هفته آینده به بانک ها معرفی کنند.
وی اظهارداشت: بانک ها نیز باید مجوز و ابلاغیه های لازم در رابطه با امهال وام های کشاورزی را تا دو هفته آینده از اداره مرکزی خود دریافت کرده و تا زمان دریافت این مصوبه، اقدامی علیه کشاورزان و ضامنین انها انجام ندهند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: تا زمان استعلام از بانک مرکزی، فعلا مصوبه 21 آذرماه دولت درباره امهال وام های کشاورزی مشمول وام های دریافت شده از منابع بانک ها می شود و وام های دریافت شده از صندوق توسعه ملی را شامل نمی شود.
فدائی گفت: در حوزه اشتغال روستایی نیز بخشی از مشکلات از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود و بانک ها نیز موضوع را پیگیری کنند تا پرداخت ها به خوبی در اختیار افراد قرار گیرد.
وی خاطرناظهار داشت : 124 میلیارد تومان برای کمک های فنی و اعتباری در نظر گرفته شده است و باید تلاش شود که این میزان پول در استان جذب شده و از برگشت آن خودداری شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: پیگیری های لازم برای افزایش سقف اعتبارات تسهیلات امهال وام های کشاورزی را در مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد.
محمدرضا پورابراهیمی ادامه داد: بانک ها برای امهال وام های کشاورزان، تا زمان ابلاغ بانک مرکزی فشار این کار را از دوش مردم بردارند تا در هفته آینده بتوانیم در این زمینه برنامه ریزی کنیم.
وی در باره نحوه جذب 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی که بر اساس گزارش های دریافت شده، بخش عمده ای از آن جذب نشده است، گفت : دوشنبه هفته جاری در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری می کنیم.
وی اظهارداشت : لازم است که بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک گزارش خود درباره سهمیه استان کرمان از منابع 1.5 میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را مطرح کنند.
نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم شرق استان متاسفانه به دلیل بدهی های زلزله نمی توانند برخی تسهیلات را دریافت کنند و این مشکل بزرگی در شرق استان است که باید حل شود.
حبیب الله نیکزادی افزود: با اتصال سیستم ها به یکدیگر، بدهکاران بانکی در هیچ بانکی نمی توانند تسهیلات دریافت کنند و باید برای حل این مشکل برنامه ریزی شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز گفت: در حوزه اشتغال پایدار روستایی، از 118 میلیارد تومان سهم استان کرمان بالغ بر 124 میلیارد تومان طرح را وارد سامانه کارا کرده ایم که تاکنون 51 میلیارد تومان تعیین بانک شده است و مابقی نیز در کارگروه های ملی در حال تعیین بانک هستند.
یحیی صادقی با اشاره به اینکه از چهار میلیارد تومان جذب انجام شده راضی نیستیم، ادامه داد: یقین داریم که 90 درصد طرح های اشتغال اجرا شده، درآمد وارد سبد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد می کند.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 300 وانت نیسان به افراد تحت پوشش کمیته امداد در جنوب استان کرمان واگذار شده است که برخی آنها درآمدهای بالایی دارند و نباید این خدمات را فراموش کنیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهارداشت: ساز و کارهای تعریف شده در کمیته امداد به نحوی است که مشاوره، استعدادسنجی و آموزش را از ابتدای واگذاری تسهیلات مد نظر داریم و همین موضوع موجب می شود که از انحراف تسهیلات جلوگیری شود.
صادقی گفت: سال گذشته بالغ بر 150 طرح گلخانه را در جنوب استان کرمان اجرا کرده ایم که سود خوبی داشته اند و در رسانه های سراسری نیز مورد توجه قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: باید ظرفیت استان کرمان در حوزه کشاورزی و دامداری در حوزه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
7440/ 5054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!