توانمندسازی اقشار آسیب پذیر اولویت برنامه دولت تدبیر و امید است


توانمندسازی اقشار آسیب پذیر اولویت برنامه دولت تدبیر و امید است

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین توانمندسازی اقشار آسیب پذیر را از اولویت های مهم برنامه های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: متاسفانه ظرفیت و استعدادهای این قشر از جامعه تاکنون نادیده گرفته شده که باید مورد حمایت قرار گیرد.

مریم بیدخام روز شنبه و در حاشیه بازدید سرپرست فرمانداری قزوین از نمایشگاه اقتصاد خانواده در مجتمع مهر و ماه، به خبرنگار ایرنا گفت: برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به جای آنکه آنان را تحت پوشش برخی نهادها مانند بهزیستی و کمیته امداد قرار داده و مبالغی را ماهانه به آنان پرداخت کنیم باید با ارایه آموزش های لازم از ظرفیت و توانایی های آنان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه در این راستا چند سازمان مردم نهاد برای آموزش به این قشر اعلام آمادگی کرده و پای کار آمده اند تا با ارایه آموزش های لازم در حوزه های مختلف از جمله صنایع دستی، بدون پرداخت هیچ هزینه ای نسبت به تقویت و کارآمدی آنان اقدام کنند.
بیدخام، مهمترین مطالبه و خواسته این قشر را نبودن بازار فروش محصولات تولیدی دانست و یادآور شد: مجتمع مهر و ماه در این راستای آمادگی خود را به مدت یک سال جهت عرضه، فروش و آموزش به این قشر اعلام کرده اما انتظار داریم برخی از دستگاه ها از جمله راه و شهرسازی و شهرداری مکان مناسب و دایمی را برای این کار در نظر بگیرند.
به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، اشتغالزایی اقشار آسیب پذیر می تواند علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی، ضمن حفظ حرمت و جایگاه افراد، محیط های شاد و مفرح همراه با امید به زندگی بهتر را برای آنان در چنین نمایشگاه هایی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در همین راستا درصدد پیگیری ایجاد بانک اطلاعات برای افراد نیازمند در سطح استان از طریق دستگاه های ذیربط از جمله بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، سازمان زندان ها و برخی نهادها که این افراد را تحت پوشش قرار دارند، هستیم.
نخستین نمایشگاه اقتصاد خانواده با عنوان خانواده مینودری با رویکرد حمایت از مشاغل خرد و صنایع دستی از 28 آذر ماه گذشته به مدت پنج روز در مجتمع مهر و ماه قزوین برگزار شده است.
جامعه هدف این نمایشگاه ها را فعالان صنایع دستی، مددجویان بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کار آفرینی و اشتغالزایی تشکل داده اند.
8054

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی پیکر