ترامپ مجبور به عقب نشینی از جنگ اقتصادی علیه ایران خواهد شد


ترامپ مجبور به عقب نشینی از جنگ اقتصادی علیه ایران خواهد شد

تهران - ایرنا - دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در مقوله جنگ نابرابر و ظالمانه رسانه ای و اقتصادی اگر قوای کشور بتوانند تا پایان امسال و دو سوم سال آینده را مدیریت و مقاومت کنند، فکر می کنم ترامپ مجبور می شود دست از جنگ خود علیه ایران بردارد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا باهنر عصر شنبه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه دشمنان به امید تغییر حکومت قصد داشتند با فشار اقتصادی و جنگ رسانه ای مردم را عاصی و فضا را متشنج کنند، افزود: وزارت خزانه داری و امور خارجه آمریکا به استفاده از تجربیات گذشته برنامه دقیق و حساب شده ای را دنبال می کنند و در پی نقطه زنی هستند و 400 تن خبره را مامور این کار کرده اند.
باهنر در ادامه به اهمیت نقش جنگ رسانه ای و اقتصادی در ماجرای افزایش بی رویه نرخ دلار در ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: اصلاح سیاست های ارزی دولت باعث تثبیت نرخ دلار در دامنه 10 هزار تومان شد. معتقدم نرخ دلار یکی دو هزار تومان اضافه است وقیمت آن میان 7-8 هزار تومان است.
وی با تاکید بر این که نباید از جنگ روانی غفلت کنیم، تصریح کرد: بعضا خودمان مبلغ جنگ روانی می شویم، اگر چه جنگ اقتصادی ممکن است آثارش به طور کامل هویدا نشده باشد.
باهنر در ادامه با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه باید به شکل فرهنگ زنده بماند، افزود: در نهم دی ماه 88 مردم آب پاکی را به دست کسانی ریختند که می خواستند فتنه را ادامه دهند. یکی از دلایل زنده نگهداشتن داستان فتنه و حماسه نهم دی ماه پیشگیری این حوادث است.
وی با بیان اینکه در دی ماه سال 96 اقدامات غیر معمولی رخ داد و چند شهر دچار تنش و اعتراض شد، اظهار داشت: با فراخوان مجازی در 70-80 شهر کشور قصد داشتند حرکت هایی را صورت دهند اما خواب آشفته آنها تعبیر نشد و مردم فاصله خودشان را با این اغتشاشات حفظ کردند.
باهنر در خصوص بودجه سال 98 نیز گفت: در نامه ای به سران قوا گفته بودیم که این بودجه عادی نیست. آمریکا قصد دارد صادرات نفت ما را به صفر برساند و تلاش می کند تا برخی کالاها را به ما نفروشند که در بودجه باید خود را برای سناریوهای مختلف آماده کنیم.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار اصلاح بودجه با توجه به وضع موجود شدند، گفت: بودجه دولت در پی اتمام طرح های عمرانی و مناطق محروم است. مجلس در پی بودجه انبساطی برای سال آینده است. سران قوا بودجه را باید به گونه ای عملیاتی کنند که با سناریوهای مختلف سازگاری داشته باشد.
سیام**3202**1751**1535

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا