تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات


تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

تویوتا هایلندر 2018 یک خودروی خانوادگی محبوب است که به دلیل امکانات ایمنی و کیفیت ساخت بالا فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. در ادامه امکانات، مشخصات و قیمت نسل جدید Toyota Highlander را بررسی می‌کنیم. مشتریانی که به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی یا شاسی بلند هفت نفره هستند، خودرو تویوتا هایلندر 2018 را... نوشته تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی...

تویوتا هایلندر 2018 یک خودروی خانوادگی محبوب است که به دلیل امکانات ایمنی و کیفیت ساخت بالا فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. در ادامه امکانات، مشخصات و قیمت نسل جدید Toyota Highlander را بررسی می‌کنیم.

مشتریانی که به دنبال خرید یک خودرو خانوادگی یا شاسی بلند هفت نفره هستند، خودرو تویوتا هایلندر 2018 را انتخاب می‌کنند؛ زیرا محصولات برند تویوتا از کیفیت خوبی برخوردارند و همچنین برخی از امکاناتی که به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد، در سایر خودروها به صورت سفارشی هستند و باید هزینه مازادی را علاوه بر قیمت پایه برای آن پرداخت کنید. از این رو خودرو هایلندر با اینکه خودرویی نسبتا قدیمی شناخته می‌شود، اما هنوز هم مشتریان خاص خود را دارد و به عنوان گزینه اول بسیاری از خریداران به شمار می‌رود. در ادامه امکانات ایمنی، مشخصات و قیمت تویوتا هایلندر 2018 را بررسی می‌کنیم.

بررسی تویوتا هایلندر 2018

قیمت

امتیاز: 7 از 10

خودرو تویوتا هایلندر 2018 مانند سایر خودروهای شاسی بلند سه ردیفه با قیمتی حدود 31 هزار و 30 دلار به فروش می‌رسد. البته این خودرو نسبت به خودروهای مشابه از امکانات ایمنی استانداردی مانند بسته ایمنی TSS-P در نسخه پایه بهره می‌برد که برای سایر خودروهای هم‌رده سفارشی است و می‌بایست هزینه‌ای مازاد بر قیمت پایه پرداخت کنید. لازم به ذکر است این تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد در نسخه پایه تویوتا هایلندر عرضه می‌شود، برای خودروهای رقیب فقط در تریم‌های بالارده قابل سفارش است و نسخه‌های پایه این خودروها از چنین تجهیزاتی برخوردار نیستند.

در این مقاله ما تریم XLE تویوتا هایلندر 2018 را بررسی می‌کنیم که مشتریان برای خرید نسخه دیفرانسیل جلو این خودرو باید مبلغی حدود 38 هزار و 920 دلار و برای نسخه چهارچرخ محرک آن باید مبلغی حدود 40 هزار و 380 دلار پرداخت کنند. علاوه بر این، مشتریان با پرداخت 960 دلار می‌توانند آپشن اضافه این تریم را با نام سیستم سرگرمی Blu-ray DVD سفارش دهند. گفتنی است سایر خودروهایی که در این سگمنت قرار می‌گیرند و از چنین تجهیراتی برخوردارند با قیمتی حدود 50 هزار دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسند.

تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

طراحی ظاهری

امتیاز: 5.3 از 10

طرح ظاهری تویوتا هایلندر کمی قدیمی است و برای آخرین بار حدود 4 سال پیش بازطراحی شده است. اگر از فروش بالای این خودرو صرف نظر کنیم، ظاهر این خودرو کمی از مد افتاده است و به همین دلیل یکی از نقاط ضعف این خودرو شناخته می‌شود. شرکت تویوتا در سال 2016 این خودرو را از نظر ظاهری به‌روزرسانی کرد.

تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

#gallery-5 { margin: auto; } #gallery-5 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-5 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-5 .gallery-caption { margin-left: 0; }

راحتی و طراحی داخلی

امتیاز 6.5 از 10

طراحان برای داخل خودرو تویوتا هایلندر 2018 بیش از زیبایی به قابلیت‌های کاربردی و راحتی آن توجه کرده‌اند. در داخل کابین از تزئینات قهوه‌ای‌رنگ به همراه دوخت قهوه‌ای صندلی‌ها استفاده شده که طرح زیبایی ندارد و حتی ساعت دیجیتالی که در بالای داشبورد قرار دارد دارای طرح قدیمی و منسوخ است. همچنین در داخل کابین، نگهدارنده‌های بزرگ فنجان، تعداد زیادی پورت USB و مخزن بزرگ میانی برای قرار دادن اشیای مختلف تعبیه شده است و آسایش راننده و سرنشینان را افزایش می‌دهد. طراحان یک بخش شبیه به کشو در قسمت میانی و کناری داشبورد تعبیه کرده‌اند که برای قرار دادن وسایل مختلف بسیار مفید خواهد بود.

کابین تویوتا هایلندر 2018 برای سرنشینان فضای بسیار خوبی را فراهم کرده است و در طول 12 ساعت رانندگی آزمایشی که با این خودرو انجام شد، صندلی‌های جلو بسیار نرم و راحت بود. گفتنی است صندلی‌های ردیف سوم بر خلاف ردیف‌های اول و دوم، نرمی و راحتی زیادی ندارد و حتی برای جوانان نیز مفید نیست. تویوتا هایلندر در این بخش در ردیف خودروهایی نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو قرار می‌گیرد.

تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

#gallery-6 { margin: auto; } #gallery-6 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-6 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-6 .gallery-caption { margin-left: 0; }

فناوری

امتیاز: 3.3 از 10

تویوتا هایلندر 2018 از لحاظ فناوری و تجهیزات ضعیف است و فقط امتیاز 3.3 از 10 را کسب کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو گرافیک نسبتا سطح پایینی دارد و از یک طرح قدیمی ساخته شده و قابلیت‌های زیادی هم ندارد. خودروهای امروزی از قابلیت اپل کارپلی و اندرویداتو برخوردارند، اما در سال 2018 خودرویی مثل تویوتا هایلندر از این امکانات بی‌بهره است و این یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود. نکته جالب دیگر این است که در صندلی‌های ردیف دوم سیستم سرگرمی بلوری DVD قرار دارد، در حالی که امروزه تمامی کودکان و جوانان از انواع تبلت و گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و به نظر نمی‌رسد این فناوری بتواند آن‌ها را سرگرم کند. از سویی در کابین این خودرو 5 پورت USB تعبیه شده که در ردیف سوم قرار ندارد.

تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

#gallery-7 { margin: auto; } #gallery-7 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-7 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-7 .gallery-caption { margin-left: 0; }

هندلینگ و عملکرد فنی

امتیاز: 6.9 از 10

خودرو تویوتا هایلندر 2018 کیفیت سواری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد و عملکرد سیستم تعلیق این خودرو نیز از لحاظ تطبیق‌پذیری در شرایط خوبی قرار دارد. از سویی هندلینگ این خودرو نیز بسیار مناسب بوده و سفتی غربلیک فرمان هم بر اساس سرعت خودرو تغییر می‌کند. تویوتا هایلندر 2018 به موتور 3 لیتری 6 سیلندر V6 مجهز شده که قدرتی معادل 295 اسب بخار و گشتاور 357 نیوتن‌متری تولید می‌کند. قدرت تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همچنین ظرفیت یدک‌کشی این خودرو معادل 2 تن و 268 کیلوگرم است.

تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

تجهیزات ایمنی

امتیاز: 8.9 از 10

بدون شک تویوتا هایلندر 2018 گزینه مناسبی برای تامین امنیت خانواده‌ در جاده‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که تجهیزات ایمنی مدرنی به صورت استاندارد در این خودرو قرار دارد. به طور مثال بسته ایمنی (Toyota Safety Sense-P (TSS-P از امکاناتی نظیر هشدار قبل از برخورد، ترمز خودکار اضطراری، نور بالای خودکار، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل و رادار پایه بهره می‌برد. تریم XLE و تریم‌های بالاتر به صورت استاندارد از سیستم‌های هشدار نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر برخوردارند و مشتریان می‌توانند در تریم‌های بالاتر دوربین 360 درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب را نیز سفارش دهند.

تویوتا هایلندر 2018 ؛ بررسی طراحی، امکانات و مشخصات

مصرف سوخت

امتیاز : 7 از 10

مصرف سوخت تویوتا هایلندر 2018 در شهر 11.7 لیتر، در بزرگراه 9 لیتر و سیکل ترکیبی آن نیز 10.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است که با توجه به وزن 2025 کیلوگرمی این خودرو، این میزان مصرف سوخت بسیار مناسب است و نسبت به سایر رقبا در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد.

تصاویر تویوتا هایلندر 2018

#gallery-8 { margin: auto; } #gallery-8 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 50%; } #gallery-8 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-8 .gallery-caption { margin-left: 0; }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق