شورای نگهبان در پی حل مشکل مردم


عضو حقوقدان شورای نگهبان وضعیت معیشتی مردم را یکی از اولویت های مهم کشور دانست و اظهار کرد:

شورای نگهبان در پی حل مشکل مردم
عضو حقوقدان شورای نگهبان وضعیت معیشتی مردم را یکی از اولویت های مهم کشور دانست و اظهار کرد: در حال حاضر اولویت مهم کشور وضعیت معیشتی مردم، حقوق بگیران و کسانی است که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و وقتی بودجه به شورای نگهبان برسد رویکرد کلی‌اش این است به گونه‌ای عمل کند که مشکلات کشور کنترل شود.

به گزارش صدای ایران از شفقنا، سیامک ره پیک بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: وقتی قانون بودجه به شورای نگهبان برسد مثل بقیه قوانین مراقبت می‌کنیم که با قانون اساسی و شرع مغایرت نداشته باشد؛ اما به صورت کلی رویکرد شورای نگهبان این است که باید به گونه‌ای عمل شود که مشکلات اقتصادی مردم حل شود.

او در ادامه افزود: همانگونه که دبیر شورای نگهبان هم گفتند ما در جلسات مختلف کارشناسی این بحث‌ها را مطرح می‌کنیم و توصیه ما هم این است که اولویت‌های کشور در بخش های مختلف در نظر گرفته شود و در حال حاضر اولویت مهم کشور وضعیت معیشتی مردم و حقوق بگیران و کسانی است که از نظر اقتصادی ضعیف هستند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان فعال کردن بخش‌های مهم اقتصادی را از دیگر اقدامات موثر دانست و گفت: در حوزه اقتصاد بحث تولید و اشتغال را هم داریم و فعال کردن حوزه های مختلف اهمیت دارد. در خبرها دیدم که موضوع سواحل مکران هم مجدد مطرح شد که می‌تواند موثر باشد. در این شرایط سمت و سوی تمام قوانین خصوصا قانون بودجه باید به گونه ای باشد که فشارهای اقتصادی که بر مردم است کنترل شود.

ره پیک در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ظرفیت های زیادی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها در بودجه استفاده کرد و اگر این هوشمندی وجود داشته باشد که ظرفیت های داخلی مثل نقدینگی فعال شود کمک کننده خواهد بود فعال کردن زمینه های تولید مثل سواحل مکران هم می‌تواند در پیشبرد این اهداف موثر باشد و شورای نگهبان هم تا حدی که بتواند در این جریان همکاری خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط