چهل سالگی یک باور


چهل سالگی یک باور

بشر در طول قرن‌ها تکامل یافته است، تاریخ گواهی می‌دهد این سیر تکاملی همواره تحولات مهمی را در سبک زندگی انسان ایجاد کرده است. بزرگترین تحول آدمی، تغییر در سطح درک ارزش خویشتن بوده است. به گذشته که برگردیم به نسل‌هایی برمی‌خوریم که ارزش درخور شخصیت یک انسان، توسط حاکمان زمانه از ایشان سلب شده بود.

نیازی نیست که راه دوری برویم، سرگذشت سال‌های واپسین حکومت طاغوت در ایران را که از دل تاریخ بیرون بکشیم، با تصویب قوانینی مانند کاپیتولاسیون در کشور مواجه می‌شویم که ارزش انسان را بی‌اندازه پایین می‌آورد و مقدمه‌ای شده تا رفته رفته جامعه برای بازیافتن ارزش واقعی خویش متحد و آماده شود.

به گزارش ایسنا، زمانی‌که 98 درصد آرای مردمی، «آری» به جمهوری اسلامی از صندوق‌ها بیرون آمد، فرصتی برای بازسازی ارزش‌های از دست رفته ایجاد شد. فرصتی برای باور این اصل که ما می توانیم خودمان سرنوشت مملکت مان را به دست بگیریم. حالا و پس از گذشت 40 سال از آن روزها، زمان بازشمردن نتایج این تحول تاریخی فرارسیده است.

به همین بهانه پای صحبت دو تن از صاحب‌نظران این عرصه در چهارمحال و بختیاری نشستیم تا از زبان آن‌ها بشنویم که حاصل این انقلاب چه بوده است.

انقلاب اسلامی، شروعی برای بازگشت به خویشتن

«احمدرضا بسیج»، مسئول بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، بیدار شدن انسان‌ها را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: این بیداری اگر دیرتر اتفاق می‌افتاد ممکن بود نام و نشانی از اسلام باقی نماند.

وی وجود علم و فرهنگ را از ویژگی‌های تمدن اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران شروعی برای بازگشت به خویشتن، آغازی برای رسیدن به تمدن اسلامی و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

بسیج، استقلال به وجود آمده در کشور را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و اشاره کرد: در دوران قاجاریه و پهلوی کشور ما مورد تهاجم استبداد داخلی بود و از زمان ناصرالدین شاه، استعمار خارجی در ایران آغاز شد و در دوره پهلوی این موضوع بسیار مشهودتر بود.

مسئول بسیج اساتید استان یادآور شد: تخصیص هزینه‌های زیاد توسط دشمن برای خرابکاری در جمهوری اسلامی ایران، بیانگر پیشرفت‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی است.

وی وجود ریزش‌ها و رویش‌ها را از ویژگی‌های همه انقلاب‌ها دانست و اظهار کرد: انقلابی که پیامبر اکرم(ص) آغاز کرد در ابتدا افراد زیادی را جذب کرد و پس از مدتی عده‌ای از این قافله جدا شدند، همان‌طور که در انقلاب اسلامی جوانانی مانند شهیدان حججی، احمدی‌روشن و شهریاری زیر سایه انقلاب اسلامی رشد کردند و خدمات بزرگی به کشور ارائه دادند.

بسیج با اشاره به این‌که هنوز آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور کامل محقق نشده است، گفت: جامعه آرمانی یعنی عدم وجود فقر، اختلاس، طلاق و اعتیاد که رسیدن به چنین جامعه‌ای جای کار زیادی دارد اما با توجه به موانع بسیاری که وجود داشته، پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

وی محرومیت موجود در چهارمحال و بختیاری را نسبی دانست و تصریح کرد: این محرومیت نسبت به استان‌های بزرگ‌تر است و نه نسبت به گذشته این استان و اگر امکانات چهارمحال و بختیاری را قبل و بعد از انقلاب بررسی کنیم متوجه می‌شویم که پیشرفت قابل قبولی در تمامی عرصه‌ها صورت گرفته است.

مسئول بسیج اساتید استان در پایان یادآور شد: لازمه پیشرفت استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری، رعایت عدالت در تقسیم بودجه و امکانات و وجود تفکر ملی در مسئولین است.

هویت‌دار کردن هنر، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

در ادامه «مجتبی بیگی»، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری، احیای دین را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: گرایش جوانان به مسائل دینی، احیای برخی از سنن و آداب دینی مانند اعتکاف، نشست‌های قرائت و تفسیرقرآن از نتایج پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به ترویج دین اسلام از ایران به سایر کشورها، تصریح کرد: نگاه همه آزادی‌خواهان دنیا امروز به جمهوری اسلامی است.

بیگی، استقلال و آزادی را مهم‌ترین دستاورهای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: ایران امروز مستقل است و مردم در انتخاب‌ها آزادانه تصمیم می‌گیرند و اگر نقدی دارند آن را آزادانه به گوش مسئولین می‌رسانند در حالیکه در زمان پیش از انقلاب کشورهای دیگر برای مردم ما تصمیم می‌گرفتند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان، هویت‌دار کردن هنر را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و گفت: هنر پیش از انقلاب توجهی به ارزش‌های انسانی نداشت در حالیکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنر هدفمند و ارزشی مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: امروزه تعداد سالن‌های سینما و کتب هنری و ادبی چاپ شده در کشور قابل قیاس با دوران پیش از انقلاب اسلامی نیست.

بیگی با بیان این‌که هنر دینی و انقلابی در حال گسترش و صدور است، افزود: امروزه بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی که به همت جمهوری اسلامی برگزار می‌شود، حرکتی مثبت در زمینه صدور هنر انقلابی است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان، حضور جوانان در صحنه را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمن به دلیل اهمیت جوانان، اقدام به راه‌اندازی جنگ نرم کرده است و ما باید با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در مقابل دشمن قرار بگیریم تا از آسیب دیدن جوانان برومند کشور در این جنگ نرم جلوگیری کنیم.

قطعاً نمی‌توان ابعاد موضوع به این گستردگی را در این حجم کم بیان کرد. در یک کلام با قیاس سطح رفاه جامعه پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران، نتایج مشخصی به دست می‎آید.

پیروزی و ماندگاری این انقلاب نتیجه مشارکت مردم از طبقات مختلف است، مردمی که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، همچنان پشتیبان جمهوری اسلامی هستند، در مناسبت‌های مختلف در صحنه حاضر می‌شوند و حمایت‌شان را از جمهوری اسلامی اعلام و دنیا را مبهوت حضور خود می‌کنند.

می‌‎گویند دنیا متعلق به کسانی است که زود از خواب برمی‌خیزند اما در واقع دنیا متعلق به کسانی است که از بیدار شدن خود خشنودند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403