همایش امام رضا(ع) کاری ارزشمند در عرصه فرهنگ پژوهی است


همایش امام رضا(ع) کاری ارزشمند در عرصه فرهنگ پژوهی است

بیگ زاده، گفت: امروز می توانیم در عرصه فرهنگ پژوهی کارهای ارزشمندی انجام دهیم که یکی از آن ها همایش علمی و پژوهشی امام رضا(ع) در آینه ادبیات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «خلیل بیگ زاده» امروز (پنج شنبه، 29 آذر) در آئین پایانی همایش ملی علمی پژوهشی سیمای امام رضا(علیه السلام) در آینه ادبیات تعلیمی که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه چندین سال است که مسیر رضوی پژوهی را درست انتخاب کرده است.

دبیر علمی همایش ملی علمی پژوهشی سیمای امام رضا(علیه السلام) در آینه ادبیات تعلیمی، افزود: انتخاب بهترین بخش از جشنواره های بنیادفرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) تحت عنوان سیمای امام رضا(علیه السلام) در آینه ادبیات که همه ساله مطالعه بخشی از ادبیات فارسی و در یک دوره در حوزه ادبیات تلفیقی(فارسی ادبی) را در دستور کار قرار داده؛ این توفیق بزرگ را رقم زده است.

وی به چاپ نرسیدن مجله فرهنگ کرمانشاه را در یکی از هزاران مظلومیت خطه غرب کشور خواند و اظهار کرد: مجله فرهنگ به واسطه نداشتن بودجه تعطیل است و هر بار سردبیر یا مدیر مسئولی برای آن تعیین می شود اما خروجی ندارد.

بیگ زاده، با اشاره به اظهارات امیدوارانه یکی از مسئولان مبنی بر فراهم بودن امکانات و بودجه پژوهشی و فقدان کنش گر در استان، از آمادگی پژوهشگران و محققان استان برای فعالیت در حوزه فرهنگ کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار کرد: من و همانندان ما از همین جا اعلام آمادگی می کنیم که برای کرمانشاه و فرهنگ کرمانشاه که حوزه تخصصی ما هست کار کرده و سربازی کنیم.

دبیر همایش ملی علمی پژوهشی امام رضا(ع) در آینه ادبیات تعلیمی، تصریح کرد: مجله فرهنگ کرمانشاه را حمایت کنید تا آنچه که سند فرهنگ کرمانشاه است در این مجله ثبت و ضبط شود.

بیگ زاده، با بیان اینکه امسال مقالات ارزشمندی به همایش واصل شده است، تصریح کرد: امروز می توانیم در عرصه فرهنگ پژوهی کارهای ارزشمندی انجام دهیم که یکی از آن ها همایش علمی و پژوهشی امام رضا(ع) در آینه ادبیات است.

وی با اشاره به ارسال بیش از 70 مقاله به دبیرخانه این همایش، گفت: هیئت داوران از میان مقالات واصله 15 مقاله را به عنوان مقالات برگزیده جهت چاپ در کتاب همایش سیمای امام رضا(ع) در آینه ادبیات تعلیمی تشخیص داد.

دبیر علمی همایش ملی علمی پژوهشی سیمای امام رضا(علیه السلام) در آینه ادبیات تعلیمی، با اشاره به ارائه علمی سه مقاله برگزیده در این آیین، اعلام کرد: از این تعداد 8 مقاله شایسته تقدیر شناخته شد و 7 مقاله دیگر نیز به همراه این آثار در قالب کتاب این دوره از همایش در آئین پایانی رونمایی می شود.

وی با اشاره به همراهی و حمایت مجله علمی پژوهشی ادبیات دهاقان و مجله فرهنگ رضوی، خاطرنشان کرد: مقالات مذکور در این مجلات نیز داوری شده و در چارچوب مجلات قابلیت پذیرش خواهند داشت.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته