کانون های مساجد شفت مجری طرح «سفیران اجتماعی» می شوند


کانون های مساجد شفت مجری طرح «سفیران اجتماعی» می شوند

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد گفت: 5 شهر کشور محری طرح سفیران اجتماعی هستند که یکی از این کانون‌ها در شهرستان شفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا «حجت الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد» عصر امروز(یک‌شنبه، 2دی) در دیدار با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا اظهار کرد: به تمام کانون‌ها در قبال ارائه و ثبت طرح در سامانه کانون‌های مساجد کشور بودجه اختصاص می‌یابد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه به کانون‌ها در زمینه طرح‌های مورد قبول راهنمایی‌های لازم داده می‌شود، افزود: از 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان به هر طرح بودجه اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه برخی طرح‌ها کشوری است که نسبت به فعالیت‌های افراد در کانون‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: طرح مدهامتان که حدود 10 میلیون تومان اعتبار دارد یه یک کانون در بندرانزلی تعلق گرفت.

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه کانون باید ظرفیت خود را برای اجرای طرح‌ها نشان دهد، تصریح کرد: کانون‌ها وقتی بخواهند خود را مطرح کنند باید فعالیت کشوری انجام دهند که این موضوع به توانایی‌های مدیر کانون بر می‌گردد.

وی، رویکرد کانون‌ها را رویکرد برون مسجدی دانست و خاطرنشان کرد: 5 شهر از 5 استان کشور کاندید طرح سفیران اجتماعی شده‌اند که یکی از این کانون‌ها در استان گیلان در شهرستان شفت است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه طرح سفیران اجتماعی خانوارهای تحت پوشش مسجد را بررسی می‌کند، اظهار کرد: در قالب طرح مذکور ارتقای سلامت خانوار و شناسایی آسیب‌های اجتماعی خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه نیازهای خانواده‌های اطراف مسجد شناسایی و به تناسب آن در مسجد برای آنها برنامه برگزار می‌شود، افزود: با این طرح ارتباط خانواده‌ها با مساجد تقویت و حضورشان در مسجد پررنگ‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه دیگر برای تاسیس کانون‌ها بودجه‌ای اختصاص نمی‌یابد، گفت: هر کانون باید شناسنامه اعضای خود را در سامانه بجه های مسجد ثبت کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه از ظرفیت گردشگران باید استفاده شود، تصریح کرد: کانون‌های روستایی می‌توانند متولی بحث گردشگری باشند.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه از طرح‌هایی که سه ساله باشد حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: زبان هنر سریعترین زبان فرهنگی است که با استعدادهایی که در شهرستان صومعه‌سرا وجود دارد این شهرستان می‌تواند پایلوت کشوری شود.

*صومعه‌سرا دارای 75 کانون فرهنگی هنری مساجد است

«نوراله صفرپور» با بیان اینکه 75 کانون در شهرستان صومعه‌سرا تاسیس شده که 60 درصد روستایی و 40 درصد شهری است، اظهار کرد: تعدادی از مساجد به تازگی برای ثبت کانون تشکیل پرونده داده‌اند که هنوز به ثبت نرسیده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه 2 سال است هیچگونه اعتباری به کانون‌های مساجد اختصاص نیافته است، افزود: برای کارهای فرهنگی مساجد هم بودجه‎‌ای واریز نشده است.

وی با بیان اینکه اکثر کانون‌های شهرستان در ایام الله خاص برنامه و کانون‌های روستایی فعالیت بیشتری دارند، گفت: صومعه‌سرا از نظر فرهنگی شهر خوبی است و دارای 12 آموزشگاه آزاد هنری، چهار آموزشگاه موسیقی، چهار آموزشگاه تئاتر، انجمن شعر و ... است.

صفرپور تصریح کرد: کانون‌های مساجد فعالیت‌های مختلف هنری اعم از گلیم بافی، حصیربافی، تئاتر، خوشنویسی، ورزشی و .. انجام می‌دهند.

پایان پیام/526

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا