کورکر تصمیم‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی را «ویرانگر» خواند


کورکر تصمیم‌های ترامپ در حوزه سیاست خارجی را «ویرانگر» خواند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، مدعی شد تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه و افغانستان «ویرانگر» است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از نشریه آمریکایی هیل، باب کورکر، عضو جمهوری خواه کنگره و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، برای خارج کردن نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه و افغانستان را «ویرانگر» خواند. او افزود این موضوع (حضور نظامیان آمریکایی در سوریه و افغانستان) بسیار جدی است و امیدوار است ترامپ تصمیماتی را اتخاذ کند که به طور کامل برای آمریکا مخرب نباشد.

کورکر نیز همانند بسیاری از قانونگذاران آمریکا به شدت مخالف خروج ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه است. ترامپ چهارشنبه گذشته با اعلام تصمیم خود برای خارج کردن همه این نیرو‌ها از سوریه، باعث شوکه شدن بسیاری از اعضای کنگره شد. در پی اعلام این تصمیم، جمیز متیس، وزیر دفاع آمریکا، استعفانامه خود را به ترامپ تحویل داد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا اعلام کرد نیرو‌های آمریکایی باید در نهایت از سوریه خارج شوند، اما وی زمان بندی این اقدام را زیر سؤال برد و افزود چرا خروج این نیرو‌ها درست باید زمانی صورت بگیرد که (به ادعای کورکر) آن‌ها می‌خواستند عملیات بزرگی را برای پاکسازی منطقه از تروریست‌های داعش آغاز کنند.

ترامپ تصمیم خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه را علی رغم هشدار‌های مشاوران ارشد نظامی خود اتخاذ کرد. رئیس جمهور آمریکا می‌گوید مأموریت نظامی این کشور در سوریه به پایان رسیده است. او در توئیتی مدعی شد: ما (آمریکا و ائتلاف تحت رهبری این کشور) داعش را در سوریه شکست دادیم. ترامپ در ادامه مدعی شد تنها دلیلی که نظامیان آمریکایی در دوران ریاست جمهوری وی در سوریه باقی مانده بودند، تلاش برای شکست داعش بود.

ترامپ همچنین به وزارت دفاع آمریکا دستور داده است نیمی از ۱۴ هزار نیروی نظامی این کشور را از افغانستان خارج کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گورهای جمعی و اجساد خاکستر شده در غزه؛ نماد توحش صهیونیسم