لایحه مشارکت های اجتماعی مراحل نهایی را در دولت می گذراند


لایحه مشارکت های اجتماعی مراحل نهایی را در دولت می گذراند

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لایحه مشارکت های اجتماعی در دولت مراحل نهایی خود را می گذراند؛ این لایحه اجازه شبکه سازی به سازمان های مردم نهاد را می دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی تشکل های اجتماعی و آیین پاسداشت خدمات شهیندخت مولاوردی معاون سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: شکل گیری سازمان های مردم نهاد از دوره اصلاحات آغاز شد و اکنون تلاش می کنیم این نهادها را حمایت کنیم تا در حوزه زنان و خانواده، محیط زیست و مسائل اجتماعی و نقش سازمان ها و توان افزایی آنها اقدام شود.
وی ادامه داد: موضوع مدیریت غیردولتی بحث بسیار مهمی است و باید از سازوکار و شیوه های این مدیریت در سازمان های مردم نهاد استفاده کنیم تا دولتی نشوند و بتوانند مشارکت عمومی مردم را جلب کنند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و روانی که ناجوانمردانه به کشور تحمیل شده است، باید از سازمان های مردم نهاد و نقش آفرینی بیشتر آنها استفاده کرد.
ابتکار با اشاره به خدمات شهیندخت مولاوردی به عنوان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: مسیر حرکت و توسعه ای شهیندخت مولاوردی معاون سابق معاونت را به عنوان یک راهبرد و دستاورد ویژه در حوزه زنان و خانواده ادامه می دهیم.
معاون امور زنان ریاست جمهوری افزود: ما راه مولاوردی را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی ادامه خواهیم داد تا بتوانیم کاهش آسیب را در این کشور و حتی در حوزه زنان و خانواده داشته باشیم.
وی تصریح کرد: قانون منع بکارگیری تبعاتی هم داشت زیرا به صورت سختگیرانه از این قانون استفاده شد؛ در پی اجرای این قانون از خدمات افراد توانمند محروم شدیم که نمونه آن مولاوردی است.
ابتکار با بیان اینکه مولاوردی برای کشور سرمایه است، افزود: معتقدیم قانون باید اجرا شود اما انتظار داریم اصلاحیه ای داشته باشد زیرا می تواند به نوعی به کشور آسیب وارد کند.
وی با اشاره به اینکه مسیر حرکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر اساس ریل گذاری مولاوردی است، افزود: بخش عمده کارهای وی در معاونت ادامه دارد و بیشترین توجه به دستاوردهای وی را خواهیم داشت و از صفر شروع نکردیم اگرچه برخی از مدیران این اقدامات را از صفر شروع می کنند و این جای تأسف دارد چون ما در مسیر توسعه هستیم این مساله گرفتاری ایجاد می کند.
ابتکار خاطرنشان کرد: ما مسیر و راه مولاوردی را ادامه می دهیم تا به رشد و توسعه در حوزه زنان و خانواده برسیم. برخی از موضوعات حوزه زنان و خانواده را به دیدگاه مولاوردی ادامه داده ایم و در برخی از موارد را بر اساس ضرورت زنانه و اقتضای دولت دوازدهم ادامه می دهیم.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: امیدواریم با همکاری همه بتوانیم این مسیر را به خوبی ادامه دهیم زیرا رویکرد تلاش های ما توسعه در این حوزه است.
وی با تبریک انتصاب محسنی بندپی به عنوان استاندار تهران اظهار داشت: در تهران مشکلات زیادی وجود دارد؛ ازجمله اینکه سکونتگاه های غیررسمی در اطراف تهران با معضلات بیکاری و اعتیاد شکل گرفته است که امیدواریم استاندار تهران بتواند در راستای کاهش این مشکلات تلاش کند تا کارنامه درخشانی در این زمینه ها داشته باشد و ما هم هر نوع همکاری را با وی خواهیم داشت.
نشست تخصصی تشکل های اجتماعی از امروز دوشنبه با حضور جمعی از مشاوران امور زنان و خانواده وزرا و استانداری های سراسر کشور در محل استانداری تهران به مدت سه روز در حال برگزاری است.
اجتمام* ٧٢6٨*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403