«ولایت نامه» به چاپ دوم رسید


«ولایت نامه» به چاپ دوم رسید

«ولایت نامه» کتابی به قلم سید محمد حسین طباطبایی و ترجمه دکتر همایون همتی به چاپ دوم رسید.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشارات روایت فتح از قدیمی‌ترین ناشران در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

انتشارات روایت فتح رسالت خود را پرداختن به ابعاد انقلاب اسلامی، گنج هشت ساله دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می‌داند.

«ولایت نامه» به چاپ دوم رسید

کتاب ولایت نامه به قلم سید محمدحسین طباطبایی و ترجمه دکتر همایون همتی در سال ۱۳۹۷ از سوی انتشارات روایت فتح منتشر و اکنون با ۱۱۰۰ نسخه به چاپ دوم رسیده است. ویراست قبلی این کتاب در زمان حیات حضرت امام (ره) و دوران دفاع مقدس منتشر شده است.

سخن مترجم:

«این رساله را در سال ۱۳۶۴ به توصیه و تاکید تنی چند از استادانم در حکمت و عرفان ترجمه و چاپ کردم. تازه «عملیات فاو» انجام گرفته بود و رزمندگان غیرتمند قهرمانانه «فاو» را تسخیر کرده بودند و می‌خواستم کاری انجام دهم و به آن‌ها تقدیم کنم. استادان بزرگ به خصوص حضرت آیت الله سید احمد فهری زنجانی (ره) که خود از شاگردان آیت الله قاضی (ره) و آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی و حضرت امام (ره) بود بسیار تشویقم کرد و بر انگیزه ام افزود.

این رساله ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، نخست آن که موجز و کوتاه است و مفصل و حوصله بر نیست. دیگر آن که قابل فهم و آسان یاب است. به زبان فنی و پیچیده نگاشته نشده است و برای غیر متخصصان نیز فهم آن امکان پذیر است. این رساله شامل تحلیل‌های دقیق فلسفی البته به زبان ساده است و هم به تحلیل آیات و روایات مرتبط با بحث‌ها می‌پردازد و مستند به قرآن و حدیث است. تاثیر تجربیات ارزشمند خود علامه (ره) نیز همه جا مشهود و بر پختگی بحث‌ها می‌افزاید.

این رساله یک جور سفرنامه نیز هست , زیرا پس از سال‌ها ریاضت کشی و سیر و سلوک علامه (ره) نوشته شده و شرح سفر عرفانی آن عارف دل آگاه است و هم بیان روش و مکتب عرفانی خود علامه است که به تصریح شاگردان خاص او بوده است که از استادش عارف کامل مرحوم آیت الله سید علی قاضی (قدس سره) آموخته بود.»

ولایت نامه در یک نگاه

فصل اول: در این که ظاهر دین را باطنی و صورت حقه آن را حقایقی است.

فصل دوم: در این که نظام عالم نظام اعتباری نیست پس واقعیت آن از چه سنخی باید باشد؟ وبه دیگر سخن این اسرار و حقایقی که در باطن شریعت نهفته اند از چه سنخی هستند؟

فصل سوم:در این که مقام ولایت انحصاری نبوده و قابل وصول برای همگان است.

فصل چهارم: در این که راه رسیدن به این کمال بعد از اثبات امکان آن کدام است؟

فصل پنجم: در آن چه که انسان به کمال خویش به آن می‌رسد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از کتاب «ولایت نامه»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403