کسی که حزبی باشد، در ادارات رشد نمی‌کند/ لزوم توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم


کسی که حزبی باشد، در ادارات رشد نمی‌کند/ لزوم توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

احزاب در دیدار با استاندار زنجان به مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی استان اشاره کردند و خواستار توجه مدیریت استان به نقش احزاب در حل این مشکلات شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسن کریمیان در نشست هم‌اندیشی احزاب با استاندار زنجان با بیان اینکه ۴۷ حزب، گرایش و انجمن در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۴۳ مورد از این احزاب و تشکلها فعال بوده که ۲۴ مورد مربوط به اصلاح‌طلبان، ۱۶ مورد اصولگرایان و ۳ مورد نیز اعتدالگرایان هستند.

وی با اشاره به کمبود بودجه خانه احزاب استان عنوان کرد: متاسفانه پولی برای برگزاری جلسات نداریم و هزینه چند جلسه‌ای که برگزار شده بر عهده استانداری بوده است.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با بیان اینکه تاکنون سه جلسه مشترک با مسئولان استان برگزار کرده‌ایم، ابراز کرد: در آخرین جلسه احزاب فرمانده نیروی انتظامی استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حضور داشتند.

وی با اشاره به چالشهای پیش روی احزاب گفت: کسی که حزبی باشد، فکر نکنم در ادارات رشد پیدا کند در حالی که خود وزارت کشور مجوز فعالیت احزاب را داده است.

کریمیان تصریح کرد: اگر احزاب فعال نباشند و نمایندگان و رئیس جمهور از احزاب نباشند مشکلات جامعه را فرامی‌گیرد چرا که در این صورت کسی پاسخگوی احزاب نیست.

وی با بیان اینکه احزاب واسطه بین مردم و مسئولان هستند، ابراز کرد: متاسفانه فقط در انتخابات باگرمی از ما استقبال می‌کنند و بعد از چند ماه فضا چنان سرد می‌شود که به جای آقایان ما باید پاسخگو باشیم.

رئیس خانه احزاب استان زنجان با اشاره اینکه رئیس جمهور باید از احزاب باشد تا حزب پاسخگوی مردم باشد، اظهار کرد: رابطه دولت روحانی علی رغم قول ایشان هر روز کمرنگ‌ می‌شود.

در ادامه جلسه نظری به نمایندگی از مجمع دانشگاه‌ها و فرهگیان استان زنجان گفت: یک عضو حزبی وفادار به حزب و اندیشه‌های حزبی است و در این راه هزینه می‌دهد.

وی با بیان اینکه احزاب باید هم مدافع دولت مستقر و هم منتقد آن باشند، افزود: احزاب اگر برآمده از دولت باشند نمی‌توانند دولت را نقد کنند.

نظری با تاکید بر حمایت از فرهنگ بومی استان و همچنین ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی، آبزی پروری، و صنعت به بحث سرب و روی نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این خصوص وعده‌هایی داده شده بود که امیدواریم عملیاتی شود.

در ادامه رمضانی به نمایندگی از اصلاح طلبان به نقش بانوان اشاره کرد و خواستار حضور پررنگ بانوان در جامعه شد.

عباسی دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سسند توسعه استان را در ۶ بند تدوین کرده‌ایم، گفت: امیدواریم از این سند برای توسعه استان استفاده شود.

وی مردم را بزرگترین سرمایه نظام و کشور برشمرد و گفت: دولت باید نقش مردم را باور داشته باشد و هرجا مشکل داشتیم به این دلیل بوده که یا مردم را از دست دادیم یا از آرمانهای انقلاب و دستورات اسلام فاصله گرفتیم.

دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت استان زنجان با بیان اینکه دشمن به دنبال قطع کردن دو بال مردم محوری و مردم باوری است، تصریح کرد: حفظ وحدت حول نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری لازم و ضرور است.

وی همچنین به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز اشاره کرد و خواستار توجه به اقشار کم برخوردار شد.

در ادامه مسلمی دبیر خانه کشاورز استان زنجان به نمایندگی اعتدالگرایان و مستقلین در مورد تهدیدات و فرصت‌های پیش روی استان صحبت کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و نخبگان استان استفاده شود.

وی با بیان اینکه زنجان آلوده‌ترین خاک کشور را دارد، افزود: آلودگی آب را در استان شاهد هستیم و همچنین محصولاتی که تولید می‌شود.

نوروزی به نمایندگی از مجمع هم اندیشی و توسعه استان زنجان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع داد و عنوان کرد: برای کمک به حل مشکلات و چالشهای پیش روی استان آماده کمک به مسئولان هستیم.

در ادامه مرادی به نمایندگی از حزب کارگزاران با اشاره به اینکه نباید منافع استان را فدای سیاسی‌کاری کنیم، اظهار کرد: باید بر روی منافع استان تمامی احزاب متحد باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه احزاب وقتی پیروز می‌شوند به دنبال حذف رقیب هستند که این موضوع می‌تواند به منافع ملی و استانی ضربه بزند.

در پایان احمدی به نمایندگی از حزب موتلفه در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صنعتی و گردشگری استان صحبت کرد و گفت: باید استان زنجان به مقصد گردشگری تبدیل شود چرا که این ظرفیت در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)