پماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پماد


شقاق مقعد مصرف پماد دیلتیازم و عوارض مصرف این دارو پماد دیلتیازم Diltiazem داروی موضعی برای درمان شقاق مقعد است. این دارو عوارض جانبی خاصی ندارد اما در بعضی از موارد سردرد، سرگیجه و سوزش مقعد ممکن است ایجاد کند. شقاق مقعد یک وضعیت دردناک است به دلیل زخم و پارگی در اطراف مقعد ایجاد می شود. … نوشته پماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض...

پماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پمادپماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پماد

شقاق مقعد

مصرف پماد دیلتیازم و عوارض مصرف این دارو

پماد دیلتیازم Diltiazem داروی موضعی برای درمان شقاق مقعد است. این دارو عوارض جانبی خاصی ندارد اما در بعضی از موارد سردرد، سرگیجه و سوزش مقعد ممکن است ایجاد کند.
شقاق مقعد یک وضعیت دردناک است به دلیل زخم و پارگی در اطراف مقعد ایجاد می شود. این حالت، بیشتر بر اثر یبوست یا ضربه ایجاد می شود و بهبودی آن به صورت معمول به 6 هفته زمان نیاز دارد. گاهی فرد در اثر زایمان یا داشتن رابطه مقعدی هم ممکن است دچار این مشکل شود. شقاق به دو نوع حاد و مزمن دسته بندی می شود. شقاقی که زیر 12 هفته طول بکشد، شقاق حاد می باشد. به جز مواردی که در ناحیه مقعد زخم شدید ایجاد شده باشد نیاز به جراحی نیست و می توان آن را با داروهای تجویزی درمان کرد.

برای اینکه بتوانید از شقاق مقعد جلوگیری کنید باید در ابتدا عادات غذایی خود را بررسی کنید و مواردی که نادرست هستند را حذف کنید. مصرف زیاد مایعات در هنگام روز، استفاده از مواد غنی از فیبر ( مانند سبوس جو و گندم، برنج قهوه ای، حبوبات و نان )، مصرف مرکبات، استفاده از سبزیجاتی مانند کاهو، فلفل دله ای، قارچ و … در وعده غذایی می تواند باعث بهبود وضعیت گوارشی شود و در نتیجه مانع از بروز یبوست و همچنین شقاق مقعد شود. برای رفع سوزش، درد و ناراحتی در ناحیه مقعد، داروهای زیادی وجود دارد. پماد دیلتیازم یکی از این داروها است که در این مطلب آن را معرفی می کنیم.

پماد دیلتیازم

دیلتیازم یک داروی موضعی است که برای درمان شقاق مقعد مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو میزان درد و ناراحتی را کم می کند و عارضه جانبه خاصی هم ندارد. توصیه می شود این دارو فقط با تجویز پزشک و طبق دستور وی استفاده شود. شاید برای بهبودی کامل، نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، ژل یا پماد دیلتیازم برای کاستن درد در هنگام اجابت مزاج و همچنین درد پس از جراحی های مقعد خیلی موثر است.

پماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پمادپماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پماد

پماد دیلتیازم

همچنین بخوانید : درمان شقاق و فیشر مقعدی با روش های خانگی و طبیعی در منزل

موارد مصرف، نام های دارو، عوارض و تداخل دارویی پماد

نام های تجاری دارو : Cardizem, Cartia XT, Dilacor XR, Dilt-CD, Diltia XT, Dilt-XR, Diltzac, Matzim LA, Taztia XT, Tiazac موارد مصرف دارو : درمان شقاق مقعد عوارض این دارو : سرگیجه، سردردف سوزش یا خارش و یا خونریزی مقعد تداخل دارویی : پروپرانولول، کاربامازپین، کینیدین، میدازولام، تریازولام، استاتین‌ها مثل لواستاتین، سیمواستاتین،سایمتیدین، دیگوکسین، سیکلوسپورین، بتابلاکرها مثل آتنولول، مهار‌کننده‌ها یا القاکننده‌های متابولیسم کبدی مثل ریفامپین، بوسپیرون، کلونیدین، داروهای بی‌حسی، دانترولن، داروهای قلبی، داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد افسردگی سه‌حلقه‌ای، فنوباربیتال، فنی توئین، تئوفیلین، داروهای مدر (ادرار آور)، کورتیکواستروئیدها مثل پردنیزولون

روش مصرف و دوز مصرف پماد دیلتیازم

مقدار مصرف دقیق این دارو توسط پزشک باید تعیین شود. مقدار کمی از ژل را روی انگشت خود قرار دهید و در انتهاب مقعد خود بمالید. معمولا این دارو را در دو نوبت صبح و شب باید مصرف کنید. بعد از استعمال این دارو لازم است دستان خود را با آب و صابون بشویید.

پماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پمادپماد دیلتیازم (Diltiazem) برای دران مقعد و عوارض این پماد

عکس از شقاق مقعد در ناحیه مقعد

نکاتی در مورد مصرف پماد دیلتیازم

مصرف این دارو برای زنان باردار توصیه نمی شود، اگر باردار هستید و قصد باردار شدن دارید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اگر هر نوع حساسیت به این دارو دارید و یا به هر غذا، مواد نگهدارنده و یا رنگ دارید باید به پزشک خود اطلاع دهید. اگر در دوران شیردهی هستید قبل از مصرف این دارو باید با پزشک خود مشورت کنید. فهرت تمام داروهای در حال استفاده را باید در اختیار پزشک قرار دهید. زیرا اثربخشی بعضی از داروها شاید تحت تاثیر قرار بگیرد. دارو باید طبق دستور پزشک مصرف شود. هر گونه مشکل پزشکی دیگری دارد باید به پزشک خود اطلاع دهید. درمان پماد دیلتیازم تا 8 هفته است. اگر هنگام مصرف این دارو پس از برخاستن از وضعیت نشسته، احساس سرگیجه کردید بنشنید و دراز بکشید تا سرگیجه برطرف شود. همچنین بخوانید : مضرات پزشکی رابطه جنسی از مقعد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید