آقای جهرمی! مشاوران خود را به رئیس جمهور قرض دهید


روزنامه آفتاب یزد نوشت: تجربه حضور آذری جهرمی در این شبکه ها نشان داد که اگر دولت‌مردان و مسئولان کشوری سعی در ارتباط مداوم با مردم در فضای مجازی داشته باشند، می‌تواند علاوه بر استفاده از نقطه نظرات آن‌ها در همه سطوح جامعه، نسبت به عملکرد خود پاسخ‌گو باشند و به نوعی نظرسنجی هم درمورد عملکرد خود داشته باشند. چه بسا بتوان پیشنهاد داد بهتر است رئیس...


آقای جهرمی! مشاوران خود را به رئیس جمهور قرض دهید

به گزارش نامه نیوز، «بی قانون» ، ضمیمه طنز روزنامه قانون به شــوخی عکســی از «محمدجــواد آذری جهرمی»وزیــر ارتباطــات را در قالــب «جان اســنو» یکی از شــخصیتهای ســریال معروف تاجوتخت فتوشــاپ کرد. وزیر جوان در واکنش به شــوخی روزنامــه قانون با او درباره فیلترینگ، جملــهای از دیالوگ همین سریال را در پاســخ نوشت: «من و جان اســنو؟ حیفه که این ذوق هنری بیقانونیها با دیالوگی از همین ســریال همراه نشود:
"When one man builds a wall, The next man IMMEDIATELY needs to »”؟know what’s on the other side

معنی فارسی این پاســخ هوشمندانه که مورد استقبال کاربران شبکههای اجتماعی و مجازی هم قــرار گرفت این بود: «وقتی کسی دیواری میسازد، بلافاصله برای نفر بعدی این سوال پیش میآید که آن طرف دیوار چیست؟». او با این پاســخ ایهامدار هم توانست نظر خود را نسبت به موضوع فیلترینگ اعلام کند وهم تلاش و پیگری که برای رفع آن انجام میدهد را نشان دهد.

پاسخ به موقع و زیرکانه وزیر جوان به طنز روزنامه قانون با جوابهایی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی همراه بود. یک مجری معروف به شوخی برای او نوشت: «حالا اگر از فعالیت در توئیتر و تلگرام فیلتر شده بگذریم، این سریال رو چطوری تماشا کردی؟» برخی کاربران هم با ایراد گرفتن از آذری جهرمی گفتند چگونه وقت میکنــد که به رصد شــبکه های اجتماعی بپردازد.

یک کاربر گفت: «من قبلا به شــخص آذری جهرمی دید مثبت نداشتم، اما هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد کســی که یک وزارتخانه را اداره میکند، وقت استراحت نداشته باشد، انسان ماشین نیست و نیاز به استراحت و تفریح هم دارد.»

آذری جهرمی جوانتریــن عضو کابینه حسن روحانی اســت که اتفاقا در زمان معرفی او به عنوان گزینه مورد نظر دولت برای تصدی صندلــی وزارت ارتباطات و فناوری، مخالفان زیادی از همه جریانهای سیاســی داشــت اما او با عملکرد قابل قبولی که در مــدت تصدی اش به صندلی وزارت ارتباطات از خود بر جای گذاشت، توانســت هم نظر مردم و هــم مخالفان خود را جلب کنــد و درکانون توجه قرار گیــرد. علاوه بــر عملکرد خــوب وزیر جوان، ارتباط او با رســانه ها و شبکه های مجــازی که خودش نیز از مخالفان ســر ســخت فیلتر آنها است جزء نقاط قوت او محسوب میشــود. او که ید طولایی هم در حاضر جوابی دارد با صبر و حوصلهای مثالزدنی به همه سوالات فنی که از سوی کاربران شبکه های اجتماعی (چه توییتر و چه اینستاگرام) پاسخ میدهد و پیگیر مطالبات و خواســته های آنها میشــود. برخی این نظر را دارنــد که وزیر فرصت اداره صفحاتش رابه صورت شخصی و به طور مداوم ندارد و از مشــاورانی استفاده میکنــد، حتی اگر ایــن موضوع صحت داشته باشد، نشان از تسلط و پاسخگویی جا و هوشمندانه مشاوران مجرب و به روز جهرمی میدهد.

در حالی که ارتبــاط و حضور موثر آذری جهرمی در شبکه های اجتماعی و رسانه ها نقطه قوتی برای او محسوب میشود، فقدان این توانایی در ساختار کلی دولت تدبیر و امید بر خلاف وزیر جوان، نقصی بزرگی به حساب میآید به طوری که در بسیاری از موارد دولت از نبود تیم رســانهای قوی و منسجم رنج برده و نمیتواند دستاوردهای خود را به خوبی در اذهان تبیین کند.

تجربه حضور آذری جهرمی در این شبکه ها نشان داد که اگر دولتمردان و مسئولان کشوری ســعی در ارتباط مداوم با مردم در فضای مجازی داشــته باشند، میتواند علاوه بر اســتفاده از نقطه نظرات آنها در همه سطوح جامعه، نسبت به عملکرد خود پاسخ گو باشند و به نوعی نظرسنجی هم درمورد عملکر خود داشته باشند. چه بسا بتوان پیشنهاد داد بهتر است رئیس جمهور از مشاوران وزیر ارتباطات بهره ببرد!


منبع: روزنامه آفتاب یزد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن