تشخیص پارگی پرده بکارت با بررسی 4 ویژگی مهم


تشخیص پارگی پرده بکارت با بررسی 4 ویژگی مهم

تشخیص پارگی پرده بکارت کار دشواری است. به صورتی که می‌توان گفت که هیچ یک از روش‌های تشخیص پارگی پرده بکارت به صورت صد در صد مورد اعتماد نیستند. پرده بکارت شاید حساس‌ترین نقطه بدن خانم‌هاست. این پرده در صورت پاره شدن دیگر به هیچ وجه به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد.

تشخیص پارگی پرده بکارت با بررسی 4 ویژگی مهم
ستاره |
سرویس سلامت – در گذشته یکی از نگرانی‌های جدی دختران در شرف ازدواج و خانواده‌های آن‌ها، سلامت پرده بکارت بود، چون جامعه سلامت جنسی دختر را با این معیار مورد سنجش قرار می‌داد. به هر حال، امروزه اثبات شده که این مسئله نمی‌تواند معیار قابل اعتمادی برای تشخیص سلامت جنسی دختر باشد.

به هر حال، در این مقاله به بررسی چگونگی تشخیص پارگی پرده بکارت می‌پردازیم. در اینجا همچنین به پرسش‌هایی از قبیل اینکه پرده بکارت چیست و چه انواعی دارد، پاسخ می‌دهیم.

تشخیص پارگی پرده بکارت

به شیوه‌های مختلفی می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا پرده بکارت سالم است یا خیر. در این بخش به تعدادی از روش‌های مرسوم نگاه می‌اندازیم.

۱. حالت پره‌های فرج

پره‌های اطراف مهبل فرج دختران معمولاً به یکدیگر نزدیک هستند و شکلی نسبتاً چسبیده دارند. این حالت در دختران به شکلی است که در نگاه اولیه نمی‌توان به وضوح آن را دید، ولی این پره‌ها در زنان آشکارا قابل مشاهده هستند. به هر حال، باید در نظر داشت که قابلیت اتکای این علامت پایین است، چون حالت پره‌ها در برخی از دختران، از همان ابتدای تولد، به نوعی باز است. از سوی دیگر، حالت این پره‌ها در تعدادی از زنان، با وجود مقاربت‌های مکرر، هنوز هم بسته به نظر می‌رسد. اما در هر صورت این یکی از روش‌های تشخیص پارگی پرده بکارت به حساب می‌آید.

۲. حالت ارتجاعی پرده بکارت

در صورت طبیعی بودن شکل پرده، در اثر دخول آلت تناسلی مرد و مقاربت، پاره می‌شود. اما در مورد گروهی از دخترانی که دارای پرده بکارت هلالی یا ارتجاهی هستند، ممکن است قضیه به صورت دیگری باشد. در این موارد احتمال دارد پرده در برابر دخول آلت مرد مقاومت کرده و دوباره به حالت اولیه خود برگردد.

۳. شکل مهبل فرج

اگر شکل مهبل فرج از حالت گرد تغییر کرده باشد و به شکل ۷ باشد، می‌توان آن را علامتی از پارگی پرده بکارت با دخول آلت تناسلی مرد دانست. چون در هنگام اولین مقاربت، پرده تغییر شکل داده و حالتی مانند ۷ به خود می‌گیرد. البته باید دانست که این نشانه را هم نمی‌توان به صورت قطع علامتی از انجام مقاربت جنسی قبلی در نظر گرفت. چون امکان دارد پرده بکارت به شیوه‌های دیگری از قبیل حرکات رقص، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری، اسب سواری، دخول اجسام خارجی دیگر و حتی فشار‌های جسمانی خارجی دچار پارگی شده باشد.

۴. دیواره داخلی فرج (گردن رحم)

یکی دیگر از روش‌های تشخیص پارگی پرده بکارت این است که دیواره داخلی فرج از غشاء برجسته مانندی تشکیل شده که در اثر مقاربت جنسی مداوم تحلیل رفته و از بین می‌روند، طوری که عمل دخول به راحتی و با فشار کمتری انجام می‌پذیرد.

نشانه‌های باکره بودن یک دختر

تشخیص پارگی پرده بکارت با بررسی 4 ویژگی مهم

پرده بکارت قابل اتساع و دارای سوراخ بدون پارگی دهلیز فرج و دهانه مهبل مخاط مهبل ضخیم و چین دار و دارای چین‌های روی هم خوابیده خواب چین‌ها معمولاً رو به دهانه مهبل است. مجرای مهبل باریک (تنگ با دیواره‌های چین دار) و عمق آن قابل رویت نیست. معاینه با انگشت مقدور نیست و در اثر اصرار به معاینه احتمال آسیب مخاط وجود دارد. به علت روی هم خوابیدن چین‌های مهبل، کانال مهبل کوتاه است.

پرده بکارت چیست؟

تشخیص پارگی پرده بکارت با بررسی 4 ویژگی مهم
مبحث اصلی مقاله حاضر چگونگی تشخیص پارگی پرده بکارت است، اما پاسخ دادن به این پرسش که پرده بکارت چیست؟ برای خواننده مقاله خالی از لطف نیست. پرده بکارت (پرده مهبل) عبارت است از یک بافت نازک و مخاطی که در درگاه واژن زنان واقع شده است. سردرگمی‌های بسیاری درباره پرده بکارت وجود دارند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند که پرده بکارت درگاه واژن را به طور کامل بسته است و تا زمانی که باز شود، به همین شکل باقی می‌ماند. اما این نکته در تمام موارد صحت ندارد. اغلب اوقات یک سوراخ در پرده بکارت وجود دارد که دریچه خروج خون دوره قاعدگی محسوب می‌شود. پرده بکارت تعدادی از دختران در همان اوایل تولد به اندازه‌ای کوچک است که انگار اصلاً پرده بکارت ندارند. در واقع تنها در موارد بسیار اندکی پرده بکارت کل درگاه واژن را می‌پوشاند. این گونه دختران باید به پزشک مراجعه کنند و بافت اضافی را از بدن خود بردارند. در کل، مانند دیگر اعضای بدن، پرده بکارت هر فرد نیز تا اندازه‌ای متفاوت است.

تشخیص پارگی پرده بکارت به این منظور است که بدانیم آیا دختر قبلاً مقاربت جنسی داشته یا خیر (هرچند هیچ از روش‌های موجود صد در صد قابل اطمینان نیستند)، چون وقتی که زنان برای اولین بار سکس می‌کنند، پرده بکارت آن‌ها باز می‌شود و احتمالاً با درد و خون ریزی همراه خواهد بود. اما این اتفاق برای تمام جمعیت زنان نمی‌افتد، چون روش‌های دیگری نیز برای باز شدن پرده بکارت وجود دارند: دوچرخه سواری، ورزش یا قرار دادن یک شیء (مانند انگشت یا ابزار‌های مصنوعی سکس) در واژن. در نظر داشته باشید که اگر پرده بکارت باز شود، دیگر به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد.


انواع پرده بکارت

تشخیص پارگی پرده بکارت با بررسی 4 ویژگی مهم
تشخیص پارگی پرده بکارت به دلیل وجود انواع مختلفی از پرده بکارت دشوار بوده و یا شاید قابل تشخیص هم نیست. پرده بکارت دسته بندی‌ها و انواع مختلفی دارد. در این بخش از مقاله تعدادی از انواع پرده بکارت را معرفی می‌کنیم.
پرده بکارت بسته (بدون منفذ): این نوع پرده بکارت را می‌توان در حین تولد تشخیص داد. اما اغلب تشخیص‌ها در دوران نوجوانی صورت می‌گیرند. پرده بکارت بدون منفذ یک ماده مخاطی نازک است که درگاه واژن را به طور کامل بسته است. افراد دارای این نوع پرده بکارت با مشکل عدم خروج خون دوران قاعدگی روبرو هستند. پرده بکارت حلقوی: در این نوع از پرده بکارت، پرده به صورت حلقه‌ای اطراف درگاه واژن را پوشانده است. پرده بکارت ارتجاعی یا هلالی: این نوع پرده انعطاف پذیر و دارای قابلیت ارتجاعی است، طوری که در هنگام ورود آلت تناسلی مردانه یا اصلاً دچار پارگی نمی‌شود، و یا فقط به صورت جزئی پاره می‌شود. این نوع پرده معمولاً هیچ گونه خون ریزی ندارد. پرده بکارت دو تکه: این نوع پرده را تیغه‌ای یا پلدار نیز می‌نامند، چون یک تیغه ممتد پل مانند در طول واژن کشیده شده است. پرده بکارت غربالی یا مشبک: این نوع نیز مانند پرده بدون منفذ تمام درگاه واژن را پوشانده است، با این تفاوت که سوراخ‌هایی در آن وجود دارند.

به نظر شما بهترین روش برای تشخیص پاره بودن پرده بکارت چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای این صفحه در قسمت "ارسال نظر"‌ با ما و سایر مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در