دولت برای ایجاد پردیس های سینمایی تسهیلات پرداخت می کند


دولت برای ایجاد پردیس های سینمایی تسهیلات پرداخت می کند

سنندج - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور گفت: دولت به منظور ایجاد پردیس های سینمایی به ازای ایجاد هر پرده سینمایی یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت می کند.

رمضانعلی حیدری خلیلی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار سقز اظهار داشت: ایجاد سالن های کوچک با صندلی های کم تعداد برای پردیس های سینمایی به صرفه است.
وی اضافه کرد: مجتمع های فرهنگی هنری 30 شهر کشور که فاقد سالن سینما است با مشارکت بخش خصوصی به امکانات مورد نیاز نمایش فیلم تجهیز می شوند.
وی در رابطه با ساخت سینما در سقز هم گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری تلاش می کنند مشکل نبود سینما در سقز حل شود تا خواسته مردم و مسئولین تحقق یابد.
فرماندار سقز هم در این دیدار با تاکید بر ضرورت ایجاد حداقل یک سینما برای سقز گفت: راه اندازی سینما یکی از مطالبات شهروندان و دغدغه های دولت است.
کامیل کریمیان با بیان اینکه ارائه بسته های تشویقی برای راه اندازی سینماهای کوچک در سقز بسیار مناسب است، افزود: سالن شهید بهشتی سقز که متعلق به اداره آموزش و پرورش است، توسط حوزه هنری بازسازی و به سینما تبدیل می‌ شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز هم پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ایجاد پردیس های سینمایی در سقز 2 مکان سالن شهید بهشتی و آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده است.
هیوا حاج محمدی افزود: اگر حوزه هنری این 2 پروژه پیشنهادی را بپذیرد با همکاری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس های سینمایی را ایجاد می کنیم.
وی اضافه کرد: اگر بخش خصوصی بتواند فضای سینما و همچنین مجوز ساخت آن را دریافت کند‌، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباری به میزان یک میلیارد و 600 میلیون ریال دریافت خواهد کرد.
حاج محمدی با تاکید بر واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی گفت: در وضعیت کنونی ساخت سینما با ظرفیت زیاد امکان پذیر نیست.
وی افزود: اگر توسط بخش خصوصی 2 یا سه پردیس با ظرفیت 150 صندلی در سقز ایجاد شود به صرفه تر است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر 2 پروژه سالن شهید بهشتی و آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز توسط حوزه هنری تا پایان بهمن تجهیز شود سقز مجهز به سینما می شود.
6108

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک