ملوانان از قانون مشاغل سخت و زیان آور برخوردار شوند


ملوانان از قانون مشاغل سخت و زیان آور برخوردار شوند

گناوه-ایرنا- رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر و مدیرعامل تعاونی لنجداران بندرگناوه گفت: ملوانی از مشاغل سخت و پرمخاطره است و باید مسئولان کشوری این قشر را مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی گمارانی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل تامین احتماعی استان بوشهر افزود: ملوانان در سفرهای دریایی که حدود 45 روز طول می کشد علاوه براینکه دچار حوادث و آسیب های زیادی بویژه جسمی و جانی می شوند از حقوق پایین و نبود تضمین شغلی نیز برخوردار هستند .
وی اظهارداشت: قانون های وضع شده در ارتباط با حمل و نقل دریایی بدون اینکه اطلاع و آگاهی از مشکلات لنجداران و ملوانان داشته باشند اتخاذ می شود.
رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: ملوانان و لنجداران این استان برای تامین معیشت زندگی خود با مشکلات و موانع زیادی روبرو هستند و باید مرکزنشینان درحل آنان نگاه ویژه ای داشته باشند.
وی ادامه داد: بیمه ملوانان نیز از دیگر مشکلات این قشر زحمتکش است که با وجود پیگیری های فراوان و قول های داده شده تاهنوز برطرف نشده است.
وی افزود: مالکان شناورهای باری نیز به عنوان متولی کارگاههای زودبازده بشمار می آیند که بیمه شامل آنان نمی شود.
گمارانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه استفاده از معافیت یارانه بیمه شاغلان شناورها 5 نفر تعیین شده این میزان مغایرت با تعداد نیروهایی دارد که در آن مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: طبق پروانه خروجی به شناورها حداقل خدمه 6 نفر تعیین شده و انتظار داریم سهمیه براساس تناسب با وضعیت موجود درنظر گرفته شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر هم گفت: بمنظور بررسی تعیین و تشخیص مشاغل و سخت و زیان آور کمیته ای در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از چندین عضو تشکیل شده و درصورتی که مدارک و مستنداتی از سنواتی کارفرماها داشته باشند باید به کمیته ارایه تا مطرح و بررسی شود.
عبدالله شیرکوند افزود: مسایل و مشکلات مطرح شده در این نشست بخصوص در ارتباط با ملوانان بصورت مکتوب تهیه تا به ستاد مرکزی سازمان ارسال تا بررسی و تصمیم ویژه ای اتخاذ کنند.
شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر دارای یک هزار و 437 شناور است که هر یک از آنان زمینه اشتغال 6 تا 9 نفر را فراهم می کنند.
6164/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد