نماینده ولی فقیه در گیلان ثبت احوال را از دستگاه‌های مهم در جامعه خواند و بیان کرد: سرعت در ثبت احوال حائز اهمیت است و این امر با گسترش دولت الکترونیکی تحقق پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جمع کارکنان ثبت احوال گیلان به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال با تبریک صدمین سالگرد تاسیس ثبت احوال در کشور اظهار کرد: در نگاه خردمندان جهان به‌ویژه از منظر دین نسبت به ثبت امور، حوادث، وقایع و جریان‌ها تأکید شده است.

وی به قرار گرفتن انسان در مسیر حوادث و بحران‌ها به‌ویژه مرگ اشاره کرد و افزود: اگر امروز از سرگذشت ملل، اقوام و جریان‌های تاریخی آگاهی داریم به دلیل وجود ثبت‌کنندگان وقایع است که برای ما به ارمغان آوردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ثبت حوادث و نگارش زندگی شخصیت‌ها نقش اساسی در زندگی انسان دارد، تصریح کرد: ثبت اسامی افراد و شخصیت‌ها گزارش کاملی برای آیندگان محسوب می‌شود ضمن اینکه ثبت احوال کمک کار دستگاه‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.

آیت‌الله فلاحتی، ثبت احوال را از دستگاه‌های مهم در جامعه خواند و بیان کرد: سرعت در ثبت احوال حائز اهمیت است و این امر با گسترش دولت الکترونیکی تحقق پیدا می‌کند.

سرعت در ثبت احوال با گسترش دولت الکترونیکی تحقق پیدا می‌کند

وی به نامگذاری ائمه(ع) توسط مردم روی فرزندان خود اشاره کرد و گفت: هنوز جامعه ایرانی به‌ویژه گیلانی پایبند ارزش‌ها هستند و این امر امیدوارکننده است.

ملت‌ها نسبت به هویت اسمی خود توجه ویژه‌ای دارند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ملت‌ها نسبت به هویت اسمی خود توجه ویژه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، فاطمه، زهرا و … بیشترین اسامی برای انتخاب فرزندان در استان است و این امر ولایتمداری مردم گیلان را نشان می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی به پیوند عاطفی ایجاد شده بین مردم ایران به‌ویژه گیلان با مسلمانان صدر اسلام اشاره کرد و یادآور شد: پس از هزار سال رابطه بین ایرانیان به‌ویژه گیلانیان با مسلمانان صدر اسلام معلول ثبت در تاریخ است.

سرعت در امور نباید فدای دقت شود

وی با تأکید براینکه سرعت در امور نباید فدای دقت شود، اظهار کرد: رفتار مهربانانه کارکنان اداره‌ها با مردم حائز اهمیت است زیرا گیلانی‌ها از موقعیت اخلاقی و رفتاری ویژه‌ای برخوردارند.

امام جمعه رشت بر افزایش فرزندآوری در جامعه تأکید کرد و افزود: موضوع فرزندآوری از تاکیدات مقام معظم رهبری است و هیچ مساله‌ای نباید مانع این امر شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه توجه به شیوه و عواملی که دین برای فرزندآوری بیان کرده مهم است، تصریح کرد: ایجاد مانع برای فرزندآوری و افزایش نسل در جامعه ایرانی فاجعه است.