فیلم گیتار زدن یک بیمار در حین عمل جراحی مغز


فیلم گیتار زدن یک بیمار در حین عمل جراحی مغز

رکنا: یک هنرمند اهل آفریقای جنوبی به نام موسی مانزینی در حین عمل جراحی تومور مغزی خود به مدت 6 ساعت گیتار نواخت.

یک تصویر ویدیویی که از این عمل جراحی منتشر شده است وی را در حالی که روی تخت و در میان تجهیزات اتاق عمل دراز کشیده و در حال نواختن گیتار است، نشان می دهد.

این کار امکان شناسایی بخش هایی از مغز را که در هنگام نواختن موسیقی فعال می شوند برای متخصصان فراهم کرد، بدین ترتیب پزشکان شهر دوربان توانستند بدون آسیب رساندن به این بخش های مغز، تومور را خارج کنند و برخی از عملکردهای حرکتی انگشتان مانزینی را که در اثر رشد تومور از بین رفته بود، مجددا فعال کنند.

مانزینی در این رابطه گفت: «حسی عجیب و ناخوشایند داشتم. قرار گرفتن در حالتی بین بیهوشی و بیداری و شنیدن صدای تجهیزات جراحی که درون مغزم کار می کردند... تمرکز من را برهم می زد.»

هدف پزشکان از حفظ هوشیاری مانزینی در هنگام جراحی، بررسی بخش های فعال مغز او در جریان عمل و کاهش ریسک آسیب های عصبی به مغز بود.

مانزینی در این رابطه گفت: «این جراحی کاملا موفقیت آمیز بوده است. زیرا بزرگترین خطر که فلج شدن بودن، رفع شده است. من فلج نشدم و هنوز قادرم دستهایم را به راحتی کنترل کنم و در حال بهبود هستم.» او قصد دارد پس از بهبود مجددا روی صحنه اجرا کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور