روسیه از سیف الاسلام قذافی حمایت کرد


روسیه از سیف الاسلام قذافی حمایت کرد

مسکو - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا درپی درخواست فرزند رهبر سابق لیبی از روسیه برای حمایت از وی، گفت که سیف الاسلام قذافی باید بخشی از روند حل و فصل سیاسی لیبی باشد.

به گزارش ایرنا، میخاییل بوگدانف روز دوشنبه با بیان این مطلب به ریانووستی افزود: لیبی یک جامعه طایفه ای است و موضع قبایل مختلف برای ثبات در آن اهمیت فراوان دارد.
بوگدانف گفت: طایفه های معینی در تریبولی، مصرات و تبروک از سیف الاسلام حمایت می کنند و به عقیده مسکو آنها باید بخشی از روند حل و فصل سیاسی مسائل لیبی باشند.
وی با بیان اینکه هیچ فردی نباید از حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری لیبی محروم شود، اظهار داشت: ما با همه گروه هایی که در شرق، غرب و جنوب لیبی فعالیت می کنند، در تماس هستیم.
برخی رسانه های روسی از جمله رادیو اکو مسکو امروز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ گزارش دادند که سیف الاسلام قذافی پسر معمر قذافی رهبر سابق لیبی از روسیه درخواست حمایت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور کرده است.
لو دنگوف رئیس گروه تماس روسیه برای حل مساله لیبی پیشتر گفته بود که سیف الاسلام قذافی از شرکت کنندگان در روند حل و فصل مسائل لیبی در ارتباط دایم با روسیه است اما همچنان تحت پیگرد قضایی دادگاه بین المللی کیفری قرار دارد.
ریانووستی هم در این مورد نوشت: هماهنگ کننده اقدامات سیاسی گروه طرفدار سیف الاسلام قذافی اوایل ماه دسامبر، نقشه راهی را برای حل و فصل مسائل سیاسی لیبی به مقام های روس ارایه کرده که نظر طرف روس را جلب کرده است.
منابع دیپلماتیک روسیه اخیرا از طرح میانجی گری این کشور با مشارکت ایتالیا خبر دادند.
لیبی اکنون دو دولت موازی دارد؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت دیگری نیز در طبرق در شرق لیبی به ریاست ژنرال حفتر فرمانده نیروهای مسلح این کشور حکومت می کند.
روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو به تازگی در گزارشی با استناد به منابع خود در وزارت خارجه روسیه از موفقیت تلاش های میانجی گرایانه این کشور با مشارکت ایتالیا برای وحدت لیبی و حل بحران این کشور خبر داد.
در چارچوب طرح مشترک روسیه و ایتالیا، ترکیب شورای ریاست جمهوری لیبی تغییر کرده و طرف های مناقشه در این مورد به توافق رسیدند که بر اساس آن شمار اعضای این شورا از 10 نفر به سه تن کاهش می یابد.
پس از سقوط دولت قذافی نه تنها در این کشور دموکراسی حاکم نشد بلکه دو دولت در آن تشکیل و دخالت های بین المللی در آن افزایش یافت و بحران مهاجرت نیز بر مشکلات این کشور ثروتمند و نفت خیز افزوده شد.
شبس**اروپام*391*1346** 1917

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر