روش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکات


روش هایی برای دوقلو باردار شدن وجود دارد که از رابطه جنسی تا تغذیه متنوع هستند. ژنتیک برای دوقلو باردار شدن مهم است ولی بعضی از عوامل مانند تغذیه، سن و قد بلند مادر هم در دوقلو زایی موثر هستند و حتی پوژیشن رابطه جنسی هم در این امر تاثیر می گذراند. چطور دوقلو داشته … نوشته روش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکات اولین بار در...

روش هایی برای دوقلو باردار شدن وجود دارد که از رابطه جنسی تا تغذیه متنوع هستند. ژنتیک برای دوقلو باردار شدن مهم است ولی بعضی از عوامل مانند تغذیه، سن و قد بلند مادر هم در دوقلو زایی موثر هستند و حتی پوژیشن رابطه جنسی هم در این امر تاثیر می گذراند.

چطور دوقلو داشته باشیم؟ روش های پیشنهادی برای دوقلو شدن فرزندان

اولین عامل مهم برای دوقلو دار شدن، سابقه خانوادگی است که اگر این مورد را نداشته باشید می توانید دیگر روش های دوقلو دار شدن را از این بخش تاپ ناز بخوانید. بعضی از زوج ها می گگویند که این شانس را دارند که دو نوزاد را متولد کنند و بقیه به روش کاملا متفاوتی واکنش نشان می دهند. اگ شما دوقلو هستید و یا دو خواه برادر دوقلو دارید، پس کلا با خیلی از افراد تفاوت دارید.

آیا دوقلوزایی شایع است؟

پیشرفت های تکنولوژیکی کشف کرده اند که دوقلو زایی خیلی رایج است که بیش از یک جنین داشته باشید و یا کاشته شود، اما اکثرا فقط یک جنین پایدار باقی می ماند و زنده می ماند.

روش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکاتروش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکات

چطور جنین دوقلو می شود؟

اگر مایل هستید که نوزاد های دوقلو داشته باشید پس باید بدانید که دوقلوهای چطور ساخته می شوند.

دو نوع دوقلو وجود دارند، همسان و غیر همسان : دوقلوهای همسان هنگامی شکل می گیرند که یک تخمک با یک اسپرم بارور می شود و سپس به دو جنین مجزا تقسیم می شوند. دو قسمت دقیقا تمام اجزای ژنتیکی و ساختار ژنتیکی را به طور یکسانی دارد.

دوقلوهای همسان جفت خود را به اشتراک می گذراند و دوقلوهای غیر همسان از دو تخمک جداگانه که دو اسپرم جداگانه دارند شکل می گیرند. این دوقلوها منحصر بفرد هستند و هیچ ترکیب ژنتیکی یکسانی ندارند. هر کودک با یک جفت تغذیه می شوند و هر قل جفت خودش را دارد.

در مورد دوقلوها در خانواده ها چطور؟

دوقلوها در خانواده های ارثی می باشند. اما استعداد ژنتیکی برای داشتن دوقلو فقط برای مادر صادق است. هر زنی می تواند دوقلوی همسان داشته باشد و سابقه خانوادگی آنها نقشی در این کار نداشته باشد.

فاکتور شانس داشتن دوقلو چیست؟

در حال حاضر در استرالیا 1/6% از همه بارداری ها چند تولدی هستند و از این میزان، 98% دوقلو هستند. دوقلوها یک بار در هر هشتاد و نه زایمان اتفاق می افتد. اکثر دوقلوها که متولد می شوند غیرهم سان هستند و نتیجه دو عدد تخمک هستند. برخی از دوقلوها خیلی شبیه هم هستند اما برخی از آن ها کمی باهم شباهت دارند در حالی که بقیه ممکن است حتی کوچک ترین شباهتی باهم نداشته باشند. روش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکاتروش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکات

چه عواملی باعث افزایش بارداری دوقلو می شود؟

سن بالا باعث دوقلوزایی می شود :

قبل از ورود یک زن به دوران یادسگی ممکن است تخمدان ها شروع به آزاد کردن بیش از یک تخمک در هر ماه کنند. بالا بودن میزان هورمون استروژن نیز تحت تاثیر میزان هورمون قرار میگیرد. تحققا ثابت کرده که بارداری دوقلو در خانم هایی که بیش از 35 سال سند دارند خیلی رایج است اما این فقط در مورد دوقلوهای غیرهمسان صدق می کند.

باروری آزمایشگاهی و یا باروری با دارو:

این کارها تخمدان را تحریک می کنند تا بیش از یکی از این تخمکها را در هر ماه آزاد کنند.نتیجه این است که بیش از یک تخم آزاد می شود.

ژنتیک خود را به دقت انتخاب کنید:

اگرچه همه ما می دانیم که این کار غیر ممکن است. اما اگر از خانواده ای بیایید که در آن دوقلوهای غیر هم سان وجود دارد، این معنی است که شما شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارید. اما دوقلوهای همسان ممکن است در هر خانواده ای اتفاق بیفتند.

اصالت آفریقایی/آمریکایی:

زنانی که این اصالت را دارند بیشتر از دیگران دوقلو باردار می شوند.

سابقه حاملگی قبلی:

خانم هایی که قبلا یک نوزاد یا دو فرزند داشته اند از شانس بیشتری برای دوقلو باردار شدن بهره مند می شوند.

داشتن یک خانواده بزرگ:

این نظریه مبتنی بر محاسبات ساده است؛ بیشتر اوقات احتمال اینکه بیشتر از یک نوزاد را تصور کنید، بیشتر است.

باردار شدن در زمانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنید:

این مساله می تواند میزان شیوع را در زنان افزایش می یابد ، سعی کنید درست بعد از توقف قرص آن را تصور کنید. نظریه این است که برای دو چرخه اول بدن زن از طریق فاز تنظیم مجدد هورمونی حرکت می کند.

سابقه داشتن دوقلو:

احتمال آبستن شدن دوقلو در زنانی که قبلا آن ها را داشته اند بالاتر است.

بالا بودن شاخص توده بدنی ( BMI ) یا چاقی:

برخی از محققان ادعا می کنند که زنی که اضافه وزن دارد، بیش از 30 درصد شانس بیشتری دارند اما این یک توصیه سالمی نیست.

زنان قد بلند بیشتر احتمال داشتن دوقلو را دارند:

اما کاری وجود ندارد که شما بتوانید در مورد قد خود انجام دهید.

خوردن صدف توسط مرد و اسید فولیک توسط زن :

قبل از اینکه اقدام کنید، قرص اسید فولیک بخورید و همسر خود را تشویق کنید تا کمی صدف بخورد. افسانه ای در مورد صدف وجود دارد که بدون پایه و اساس نیست ؛ صدف روی زیادی دارد و این به تولید اسپرم کمک می کند.

هر چه اسپرم بیشتری داشته باشد احتمال آن بیشتر است که بتواند یک یا دو تخمک را بارور کند. توصیه می شود مردان 14 میلی گرم در روزمکمل بخورند. سبزیجات برگ سبز، غلات، نان، دانه ها و آرد نخودچی همگی از منابع عالی روی هستند.

خودتان دوقلو بوده باشید:

مادرانی که دوقلو هستند احتمال دارد دوقلو داشته باشند. هیچ نفوذی از طرف مرد وجود ندارد، تنها مادر مهم است اما به نظر می رسد که پدران ممکن است این ژن دوقلویی را به دخترانشان منتقل کنند.

شیر دادن به کودک بزرگتر تا کودک نوپای خود را حفظ کنید:

زنانی که ترشح پرولاکتین دارند و شیر می دهند احتمال بیشتری دارند که دوقلو داشته باشند.

روش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکاتروش های دوقلو باردار شدن از رابطه جنسی تا تغذیه و دیگر نکات

بهترین روش برای باردار شدن دوقلو به صورت طبیعی :

اگر هر می خواهید که هر روش درمانی را امتحان نکنید لهتر است این گزینه ها را امتحان گنید :

1. مصرف محصولات لبنی:

خوردن محصولات لبنی با حاملگی چندقلویی مرتبط است.زنانی که لبنیات مصرف می کنند پنج برابر شانس بیشتری دارند.برخی از دانشمندان بر این باورند که این تنها محصولات لبنی نیست، بلکه هورمون های رشد موجود در شیر است که به داشتن دوقلو کمک می کند.

2. سیب زمینی شیرین بخورید :

سیب زمینی شیرین وحشی تخمدان را تحریک می کند که منجر به انتشار بیش از یک تخمک برای تخمک گذاری می شود.بنابراین شانس شما برای داشتن دوقلو را افزایش می دهد.

زنان آفریقایی شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارند، زیرا آن ها این را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنند و قبیله یوروبا در غرب آفریقا بالاترین نرخ دوقلو را دارد.دیگر غذاهای غنی از پروتئین با خاصیت تحریک بیش تخمک گذاری سویا ، توفو، گندم کامل و دانه های کامل هستند.

3. قرص های کنترل بارداری را ترک کنید:

قرص های کنترل بارداری نقش مهمی ایفا می کنند. وقتی که داروی کنترل باروری می خورید، بدن شما کمی زمان می برد تا ریتم طبیعی خود را پیدا کند این باعث می شود که بدن یک شار هورمونی بالاتری داشته باشد.

4. بین بارداری ها فاصله بدهید:

برای بالا بردن شانستان فاصله کافی بین بارداری ها را داشته باشید.

پوزیشن های سکس برای بارداری دوقلو

اگر چه داشتن دو کودک در دستان شما نیست، اما ممکن است برخی از موقعیت های جنسی احتمال داشتن آن ها را افزایش دهند.

1. موقعیت ورود عقب:

هم چنین به سبک داگی هم معروف است که در آن زن با خم کردن زانوها و همسرش از پشت به او نفوذ می کند. در این حالت، این زوج قادر خواهند بود که دوقلوها را ایجاد کنند زیرا به دهانه رحم بیشتر نزدیک است.

2. وضعیت ایستاده:

این یک سبک دیگر از داگی است که در آن شانس نفوذ عمیق وجود دارد.

3. موضع مبلغ:

موقعیت برتر برای اسپرم ها که کمک می کند تا به راحتی به تخمک وارد شود و بهترین موقعیت جنسی برای تولید دوقلوها است.

4. پهلو به پهلو:

در اینجا، شریک از پشت وارد می شود و در این موقعیت اسپرم به دهانه رحم زن نزدیک می شود.

روش های باروری برای دو قلو باردار شدن:

درمان های باروری فرصت های بهتری برای داشتن دوقلوها فراهم می کنند. پزشک شما بهترین گزینه را برایتان پیشنهاد می کند. با این حال، متخصصان چندین نوزاد را از طریق درمان های باروری انجام می دهند.

روش های نوین جراحی برای دوقلو باردار شدن

ا IVF (لقاح مصنوعی):

زنانی که لقاح مصنوعی انجام می دهند 20-40 درصد شانس بیشتری دارند اما به طور عمده به تعداد جنین کاشته شده در رحم بستگی دارد.

ا IUI (تلقیح مصنوعی):

در این روش اسپرم با استفاده از سرنگ به رحم تزریق می شوند با این حال ، IUI به تنهایی احتمال داشتن چندقلویی را افزایش نخواهد داد. زنانی که تحت این روش درمانی قرار می گیرند، داروهای باروری را نیز مصرف می کنند.

مکمل های باروری برای باردار شدن دو قلویی:

قرص ها و مکمل ها ممکن است کمی شانس باردار شدن دوقلویی را بهبود بخشند.

1. مکمل های اسید فولیک:

یک مطالعه استرالیایی نشان داد که شانس یک زن برای داشتن دوقلو با خوردن اسید فولیک در قبل از بارداری افزایش می یابد.

2. گونادوتروپین:

این دارو احتمال داشتن دوقلو را افزایش می دهد چون سلامتی کلی تخم ک و رشد آن ها را افزایش می دهد.گونادوتروپین انتشار بیش از یک تخم ک را در یک زمان تحریک می کند.

3. پروژسترون:

پروژسترون پوشش رحم را تقویت می کند و به همین دلیل شانس دوقلویی را بهبود می بخشد.زمانی که بیش از یک تخم بارور می شود، شانس بیشتری برای چسبیدن به دیواره رحم و ایجاد یک دوره بارداری سالم وجود خواهد داشت.

گیاهان باروری برای دوقلوها و دوقلو باردار شدن :

همچنین گیاهان ویژه ای وجود دارند که به بهبود باروری و به ویژه برای داشتن دوقلو یا چندقلو کمک می کنند .

1. روغن پامچال شب:

روغن پامچال به خاطر رشد باروری خود قرن ها مشهور است و به ترویج تولید سالم مخاط گردنه رحم که در دستگاه تناسلی جریان دارد کمک می کند.مخاط سالم به اسپرم اجازه می دهد تا مدت بیشتری در تخمدان دوام بیاورد. توصیه می شود که در زمان اوج قاعدگی، روغن پامچال شب را در زمان اوج قاعدگی بزنید تا زمان تخمک گذاری انجام شود.

2. شیرین بیان:

این گیاه ، چرخه قاعدگی را منظم می کند و برای شما آسان تر می شود تا زمان تخمک گذاری خود را حفظ کنید. شیرین بیان به کنترل سطح هورمونی تستوسترون و استروژن کمک می کند و در نتیجه کل فرآیند لقاح را حمایت می کند.

3. روغن بذر کتان:

روغن بذر کتان توانایی زیادی برای افزایش باروری در زنان به طور طبیعی را دارد. تولید هورمونی را منظم می کند و یک چرخه قاعدگی منظم را حفظ می کند.این کار باعث ایجاد تعادل مناسب بین پروژسترون و هورمون های استروژن می شود.

4. کاساوا شیرین:

این گیاهی است که به خاطر تاثیر آن بر باروری مشهور است.شانس شما را نسبت به داشتن دوقلوها افزایش می دهد. فیتواستروژن قوی موجود در این گیاه به تنظیم هورمون های زنانه کمک می کنند.

5. کوهوش سیاه:

این گیاه سنتی می تواند به طور موثر علایم مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) و یائسگی را کاهش دهد. این گیاه ماهیچه های رحمی را تقویت می کند و برای زنانی که دارای لگن ضعیفی هستند مفید است.اگر چه این کار به طور مستقیم شانس داشتن دوقلوها را افزایش نمی دهد، اما میزان باروری را بهبود می بخشد، که ممکن است احتمال دو نوزاد را افزایش دهد.

6. گیاه پنج انگشت:

این گیاه به درمان زنانی که از سندرم پلی کیستیک تخمدان ( PCOS ) رنج می برند، گفید است.این گیاه به منظم کردن سطح هورمون ها کمک می کند و به تخمک گذاری سالم هم کمک می کندو این کار برای بهبود احتمال دو نوزاد مفید است چون شانس زن را دو برابر می کند.

7. ریشه ماکا:

ریشه ماکا باعث عملکرد باروری سالم در بدن زن می شود. ریشه ماکا باعث بهبود باروری زنان و مردان می شود و به صورت مستقیم ممکن است باعث تولید دوقلو می شود.

تمام روش های بالا را می توانید برای دوقلو باردار شدن انجام دهید ولی هیچ راه مطمئنی برای دوقلو باردار شدن وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا