پیش فروش خودرو باید با دریافت مجوز انجام شود


پیش فروش خودرو باید با دریافت مجوز انجام شود

غلامرضا صارمیان گفت:شرکت‌ها برای پیش فروش خودرو مکلف به دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

پیش فروش خودرو باید با دریافت مجوز انجام شود

گروه خودرو بازارنیوز : به گفته غلامرضا صارمیان، شرکت های تولید کننده و واردکننده باید مجوز لازم در خصوص پیش فروش خودرو را از این وزارتخانه دریافت کنند.

وی اظهارداشت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت برخی از شرکت ها در ارتباط با اخذ مجوز پیش فروش مشکلات زیادی در جامعه بوجود آمده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: قیمت خودرو در قراردادهای پیش فروش منظور می شود و شرکت ها مکلفند این نرخ ها را رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: شوربختانه برخی شرکت ها با زیاده خواهی ضوابط مربوط به پیش فروش خودرو را رعایت نمی کنند.

صارمیان تصریح کرد: دو شرکت بزرگ خودروسازی طبق معمول ضوابط را رعایت می کنند عدم اخذ مجوز برای پیش فروش بیشتر راجع به شرکت های وارداتی و شرکت های تولید کننده در بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این سازمان در مدت هشت ماهه سال جاری ۱۷۳ هزار و ۱۹۶ فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات دریافت کرده که از این تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۰۳ فقره (۶۹ درصد) تلفنی، ۳۲ هزار فقره (۱۸ درصد) حضوری و ۲۳ هزار و ۱۵ فقره (۱۳ درصد) کتبی بوده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بطورکلی از مجموع گزارش های واصله ۶۶ هزار و ۶۰۱ فقره متخلف، ۲۵ هزار و ۱۴۹ فقره یعنی ۱۵ درصد درحال بررسی و بقیه غیر متخلف شناخته شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۴۸ هزار و ۶۰۰ فقره از مجموع این شکایات مربوط به کالا بوده است، افزود: بیشترین فراوانی نیز در این حوزه مربوط به نان، میوه، سبزی و خوارو بار فروشی می باشد.


رادیو اقتصاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا