واکنش سیاستمداران پاکستانی به دستگیری نواز شریف


واکنش سیاستمداران پاکستانی به دستگیری نواز شریف

به دنبال دستگیری نخست‌وزیر سابق پاکستان و زندانی شدن مجدد او همانطور که پیش بینی می‌شد سیاستمداران پاکستانی واکنش‌های مختلفی نشان دادند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از اکسپرس نیوز، با دستگیر شدن مجدد «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان و به زندان افتادن او سیاستمداران پاکستانی واکنش‌های مختلفی نشان دهند.

آنچه بیش از همه مورد توجه کارشناسان قرار گرفت ناکامی طرفداران حزب نواز در برگزاری یک تظاهرات اعتراض آمیز گسترده و منسجم بود زیرا اعتراضات جسته و گریخته آنان بلافاصله مهار شد.

شاید این اتفاق را بتوان پیروزی بزرگی برای نیروهای امنیتی پاکستان به حساب آورد زیرا پیش بینی می‌شد که دامنه اعتراضات تا روزها ادامه پیدا کند وباعث وارد شدن خسارات زیادی به بخش‌های عمومی و خصوصی شود.

«فواد چوهدری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان در خصوص دستگیری نواز شریف گفت: افرادی که از این مفسد اقتصادی حمایت می‌کنند باید از خود خجالت بکشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر نواز شریف امروز شاهد رسوایی بزرگ «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان بودیم که به زودی سرنوشت نواز در انتظار او خواهد بود.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف اظهار داشت: علیه نواز شریف مستندات بسیار قوی وجود داشت و او نمی‌توانست منکر فساد مالی خود شود.

«مریم نواز» دختر نخست وزیر سابق پاکستان در واکنش به دستگیری پدرش گفت: این چهارمین بار است که او را دستگیر و مجازات می کنند در اصل یک سیاست بر مبنای انتقام در حال اجرا شدن است نه عدالت.

وی افزود: ما خدا را شکر می کنیم که علیرغم تلاش های فروان و ناجوانمردانه احزاب مخالف تاکنون هیچ فساد مالی در پرونده ما اثبات نشده است و تمام مجازات نیز برپایه انتقام شخصی انجام می‌شود.

«شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر سابق پاکستان و عضو ارشد حزب نواز نیز در اعتراض به دستگیری وی اعلام کرد: از قبل مشخص شده بود که نواز شریف باید زندانی شود و دادگاه تنها یک نقشه از پیش مشخص شده را اجرا کرد.

وی اضافه کرد: ما به دادگاه و قاضیان احترام می گذاریم ولی آنها باید بدانندکه مردم این گونه تصمیمات را هیچ گاه قبول نخواهند کرد.

برخی دیگر از سیاستمداران حزب حاکم از جمله شخص عمران خان نیز به دفاع از حکم ویژه حسابرسی پاکستان پرداختند.

نکته جالب این است که تاکنون حزب مردم واکنش خاصی به دستگیری و زندانی شدن نواز شریف نداشته است.

گفتنی است روز گذشته دادگاه ویژه حسابرسی پاکستان، نواز شریف را به اتهام فساد مالی به 7 سال زندان محکوم کرد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!