سعودی‌ها یک قاتل را از آمریکا فراری دادند


سعودی‌ها یک قاتل را از آمریکا فراری دادند

طبق گزارش رسانه آمریکایی، عربستان سعودی دو هفته قبل از برگزاری جلسه دادگاه، یک تبعه سعودی متهم به قتل دختر 15 ساله آمریکایی را از این کشور فراری داده است.

به گزارش مشرق، در حالی که فشارهای افکار عمومی بین‌المللی درباره پرونده قتل «جمال خاشقچی» علیه ریاض از یک سو و حمایت‌های دولت «دونالد ترامپ» در آمریکا از عربستان سعودی از سوی دیگر ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی خبر داده که عربستان سعودی یک متهم به قتل در «پورتلند» آمریکا را با گذرنامه جعلی فراری داده است.

بیشتر بخوانید

پمپئو: عربستان سعودی متحد مهم ما است

طفره پامپئو درباره نقش بن سلمان در ترور خاشقچی

«عبدالرحمان سمیر نورا» تبعه عربستان سعودی در سال 2016 با خودرو «فالون اسمارت» یک دختر 15 ساله اهل «پورتلند» ایالت «اورگان» را زیر گرفت و او را کشت. بعد از بازداشت اولیه این تبعه سعودی، روند قضایی برای پیگیری اتهام قتل آغاز شد اما دو هفته قبل از حضور او در دادگاه، به ناگاه این متهم ناپدید شد و دیگر از او خبری نشد.

در تازه‌ترین خبرها درباره این پرونده، آنطور که پایگاه آمریکایی «اورگانین» (Oregonian) خبر داده، مقام‌های آمریکایی معتقد هستند که دولت عربستان سعودی این متهم به قتل را از آمریکا فراری داده است.

طبق این گزارش، قرار بود دادگاه عبدالرحمان سمیر نورا که در زمان مرگ این دختر آمریکایی 21 سال داشت، دانشجوی سابق «کالج پرتلند» بود.

ژوئن 2017 و دو هفته قبل از برگزاری دادگاه، یک خودروی شاسی بلند سیاه رنگ این تبعه سعودی را از محل سکونتش منتقل کرد و در دو مایلی اقامتگاهش پابند الکترونیکی که به دستور مقام‌های پلیس و قضایی آمریکا به او بسته شده بود، شکسته شد.

طبق گزارش رسانه آمریکایی، پلیس معتقد است که دولت عربستان سعودی برای نورا با یک اسم جدید گذرنامه صادر کردند و احتمالا با یک هواپیمای شخصی او را فراری دادند.

گفته می‌شود که اخیرا و با گذشت بیشتر از یک سال، دولت عربستان سعودی به آمریکا خبر داده که این شهروند متهم به قتل، 18 ماه قبل به عربستان سعودی برگشته است.

مقام‌های عربستان سعودی به سوالات آمریکایی‌ها درباره اینکه عبدالرحمان سمیر نورا چطور توانسته به خانه برگردد، پاسخی ارائه نکرده‌اند.

«اریک والستروم» یک مقام ارشد پلیس اورگان گفته است که این اداره پلیس هر کاری بتواند برای بازگرداندن این تبعه سعودی به آمریکا انجام خواهد داد.

خانواده این دختر آمریکایی فراری دادن قاتل دخترشان را شوکی بسیار بزرگ خواندند و وکیل خانواده هم گفت: «این سوال مطرح می‌شود که چرا دولت عربستان سعودی به نظام قضایی ما هیچ احترامی نمی‌گذارد؟».

انتشار خبر فراری دادن یک متهم قاتل توسط عربستان سعودی از آمریکا، در حالی منتشر شده که فضای رسانه‌ای در آمریکا بعد از اذعان ریاض به قتل «جمال خاشقچی» در کنسولگری ریاض در استانبول، فضایی شدیدا شد سعودی شده است.

کار به جایی رسیده که کنگره آمریکا به رغم مخالفت‌های دولت ترامپ در قطعنامه‌ای اعلام کرده که شخص «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در قتل خاشقچی دست داشته است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟