سه‌شنبه‌های مهدوی؛ حرکتی خودجوش که حلاوت انتظار را دو چندان می‌کند


سه‌شنبه‌های مهدوی؛ حرکتی خودجوش که حلاوت انتظار را دو چندان می‌کند

برگزاری طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در دل‌مشغولی‌های مردم عصر حاضر، از شیوه‌های یاری حضرت ولی عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سه‌شنبه‌های مهدوی حرکتی خود جوش و اجتماعی برای یادآوری عزیزترینی است که در این دل مشغولی‌های زندگی غریب‌ترین شده است. این طرح با عنایت حضرت صاحب الزمان (عج) باعث چشاندن نمکی از طعم زندگی مهدوی به جامعه می‌شود. برگزاری طرحهایی همچون طرح مردمی سه شنبه‌های مهدوی موجب استمرار همدلی، همبستگی و فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و گروهی در جامعه می‌شود.

امیرحسین همتی از مجریان طرح سه‌شنبه‌های مهدوی درباره نحوه راه اندازی این طرح می‌گوید: طرح سه‌شنبه‌های مهدوی از نیمه شعبان سال گذشته و با توزیع شربت و آب خنک میان شهروندان تهرانی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان این طرح همزمان با ماه مبارک رمضان سال ۹۶ طبق منویات مقام معظم رهبری بسته‌های افطاری ساده را فراهم کردند، افزود:در آن مقطع توان افطاری‌های گسترده و روزانه به دلیل هزینه‌های چشمگیر وجود نداشت و بنا شد هفته‌ای یکبار افطاری‌ها به نیت سلامتی امام زمان (عج) میان مردم توزیع شود.

همتی با اشاره به اینکه آن جمع اولیه با مبالغ شخصی خود توانستند ۲۰۰ بسته‌ افطاری ساده را در هفته‌ی اول ماه مبارک رمضان فراهم کنند، گفت: مردم با کمک‌های خودجوش خود، افطاری‌های هفته‌‌های بعد را در اختیار گرفتند و تعداد بسته‌های افطاری به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ رسید و بعد از این ماه هم با توجه به بازخوردی که از مردم داشتیم؛ تصمیم گرفتیم این عمل در طول سال تداوم داشته باشد.

سه‌شنبه‌های مهدوی؛ حرکتی خودجوش که حلاوت انتظار را دو چندان می‌کند

به گفته این فعال اجتماعی اعضای کمپین سه شنبه‌های مهدوی شاخصه‌هایی برای این کار مشخص کرده اند که شاید برای آن‌ها سخت باشد؛ اما برای مردم لذت بخش است. آنها تلاش می‌کنند با طرحهای نوآورانه‌ با شکل و شمایل امروزی حس محبتی که دارند را به مخاطب منتقل کنند.

همتی تاکید کرد: در میان افرادی هم بودند که در همان هفته‌های ابتدائی اجرای طرح خودشان به خدمت و میزبانی در سه شنبه‌های مهدوی پرداختند. نیت اعضا این بود که به مرور زمان بتوانند این طرح را گسترش دهند و با معرفی در سراسر کشور آن را اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: امام زمان (عج) در نامه‌ای به شیخ مفید درباره شیعیان چه فرمودند؟

برخی از کارشناسان حوزه فرهنگی معتقدند هدف از طرح سه شنبه‌های مهدوی محبت و خدمت به مردم است و این خدمت نذر سلامتی امام زمان (عج) می‌شود و به واسطه آن محبت در دل‌های مردم بیشتر می‌شود. در این طرح هر فردی با هر توانی که می‌تواند خدمتی را ارائه می‌دهد و ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین این خدمات هم پذیرایی از مردم است.

سه‌شنبه‌های مهدوی؛ حرکتی خودجوش که حلاوت انتظار را دو چندان می‌کند

همتی درباره‌ اینکه چرا این طرح در روزهای سه شنبه برگزار می‌شود، گفت: زمانی که شخصی میهمان و مسافر عزیزی دارد که منتظر رسیدن آن است از چند روز قبل شروع به انجام تدارکات و ضیافت آن میهمانی می‌کند؛ چرا که مشتاق دیدار اوست. از روز سه شنبه تا جمعه هم ۳ روز وقت است؛ یعنی اگر از سه شنبه تلاش کنیم که شهرمان را زیبا شود و مردم را خوشحال کنیم و این نوید را بدهیم زمانی که امام زمان (عج) ظهور کند جمعه‌ای می‌آید که یکی از این سه شنبه‌ها قبلش بوده و ما می‌توانیم با این خدمت، کمک و محبتمان را نشان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علی صدیقی پاشاکی کارشناس مذهبی نیز درباره این طرح اظهار کرد؛ اساس کار سه شنبه‌های مهدوی اساس خوبی است؛ این که ما در یک دوره‌ای بخواهیم یک جنبشی را راه اندازی کنیم و در واقع مردم را به سمت و سوی مهدویت و معنویت حرکت بدهیم که نیاز امروز جامعه‌ی ما است این فعالیت‌ها بسیار خوب و مورد نیاز و یک نوع جهاد است.

وی با بیان اینکه جهاد اجتماعی، فرهنگی و مذهبی هر چقدر هم بیشتر و فراگیر شود مناسب است، افزود: در این جنبش و کمپین باید آسیب شناسی‌ها (چالش‌ها و شبهات) را در ذهن مردم حل کرد و باید حواسمان باشد که خللی بوجود نیاید، یک گروهی در کنار این غرفه‌ها شکل گیرد برای کار‌های معرفتی و شبهات مهدوی و احکام، بنیاد‌های معرفتی این کار را استخراج و تبیین کنیم و آموزش دهیم.

سه‌شنبه‌های مهدوی؛ حرکتی خودجوش که حلاوت انتظار را دو چندان می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین حیدرلکی کارشناس فرهنگی نیز درباره طرح سه شنبه های مهدوی گفت: خدمت به امام زمان (عج) آن هم در حد توان و سعی و جدیت در این راه، تکلیف و وظیفه مومن است، بی تردید خادمین دوران ظهور، همان خادمین دوران غیبت اند که اهداف امام علی (ع) را سر لوحه زندگی خویش قرار داده اند.

وی تصریح کرد: حق امام زمان (عج) بر همه بندگان به ویژه شیعیان حق حیات است که این حقوق عبارتند از: نرنجاندن قلب مبارک حضرت، پاسداری از آرمان‌های او، مجاهدت در راه دفاع از او، جان نثاری در راه تحقق خواسته‌های او است که ادای این حقوق برای شیعه حق شناس در راستای حفظ دین و ایمان خویش، منفعت‌هایی را برایش حاصل می‌کند.

بیشتر بخوانید: در زمان غیبت چگونه از وجود امام زمان(عج) بهرمند شویم؟

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: حضور یافتن و نشستن در مجالسی که امام عصر (عج) در آن یاد می‌شود ارزش بالایی دارد که طبق فرموده امام رضا (ع) هر کس در این محافل بنشیند که امر ما در آن زنده می‌شود دلش نخواهد مرد.

وی گفت: بر پا نمودن این مجالس در زمانه ما واجب است، زیرا که مردم حاضر بیشتر در معرض انحراف و گمراهی هستند. پس این گونه کار‌ها از شیوه‌های یاری آن حضرت است و اگر به صورت جمعی و گروهی برگزار شود؛ تاثیر بیشتری دارد.

بیاییم به نیت یاری امام زمان (عج) و خدمت به آن حضرت، در عزت بخشیدن به جامعه شیعه کوشاتر از پیش گام نهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی