کبابی های مهدی آباد و شباب ملزم به گازکشی هستند


کبابی های مهدی آباد و شباب ملزم به گازکشی هستند

ایلام - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: همه کبابی های حاشیه شهرها به ویژه مناطق شباب و مهدی آباد ملزم به گازکشی محل کار خود هستند.

سرهنگ غلامرضا فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور جلوگیری از مصرف زغال و برداشت هیزم از اراضی جنگلی توسط کبابی ها این صنوف موظف به گازکشی محل کسب خود هستند.
وی افزود: همه گلوگاه ها و اراضی محل برداشت هیزم توسط جنگلبانان و یگان حفاظت منابع طبیعی قُرق شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف خروج هیزم از جنگل یا زغال گیری فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی می شود.
فتحی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و حفظ فرآاورده ها و ذخایر طبیعی بنا به دستور صریح دادستان کل استان ایلام کبابی ها حق استفاده از زغال و هیزم ندارند و باید از گاز شهری استفاده کنند.
وی گفت: در نشست شورای حفاظت از عرصه های طبیعی استان مقرر شد شرکت گاز ایلام برای کبابی های حاشیه شهرها از جمله مهدی آباد و شباب گاز رسانی انجام دهد تا این صنوف برای کبابسراهای خود از سوخت جنگلی بهره گیری نکنند.
وی تاکید کرد: به همه کبابی ها اخطار داده شده که در سریع ترین زمان ممکن نسبت به گازکشی محل کسب خود اقدام کنند در غیر این صورت به عنوان متخلف و خاطی به مراجعه قضایی معرفی می شوند.
وی گفت: برابر قانون برداشت هیزم یا زغال گیری از هر یک متر مکعب اراضی جنگلی 70 میلیون ریال جریمه نقدی دارد که متخلفان بعد از احراز جرم مکلف به پرداخت آن هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نیز در این خصوص گفت: مناطق مهدی آباد و شباب دارای گاز شهری و نصب علمک گاز هستند و این شرکت هیچ مشکل و مانعی برای دادن اشتراک گاز به کبابی های این مناطق ندارد.
عباس شمس الهی افزود: باید صاحبان کبابی های این نقاط برای دریافت کنتور و اشتراک گیری متقاضی بوده و به شرکت گاز استان مراجعه کنند تا برای آنها نصب کنتور صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: تا زمانیکه صاحبان کبابسراها خود متقاضی دریافت کنتور نباشند این شرکت نمی تواند این صنوف را به نصب کنتور و اشتراک گیری از شرکت گاز مجبور کند.
به گفته شمس الهی اداره کل منابع طبیعی با همکاری دستگاه های ذیربط چون دادستانی و دهیاری ها این صنوف را نسبت به نصب کنتور گاز مجاب و ترغیب کنند.
به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 640 هزار هکتار اراضی جنگلی است که 90 درصد این جنگل ها واریته های مختلف بلوط هستند.
7172/6119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها