برگزاری اجتماع استانی بزرگداشت یوم الله 9 دی همزمان با سراسر کشور در گیلان


برگزاری اجتماع استانی بزرگداشت یوم الله 9 دی همزمان با سراسر کشور در گیلان

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه وزیر اسبق ارشاد اسلامی سخنران مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی شهر رشت خواهد بود، گفت: این اجتماع همزمان با سراسر کشور در همه شهر‌های گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری اجتماع استانی بزرگداشت یوم الله 9 دی همزمان با سراسر کشور در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز، 4 دی ماه در سومین نشست ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن اجتماعات این شورا در رشت برگزار شد، هشتم و نهم دی‌ماه سال 88 را روزی پرخاطره برای مردم ایران به‌ویژه گیلانیان ولایتمدار دانست و اظهار کرد: مردم گیلان همواره در دفاع از حریم ولایت و امامت پیشتاز بودند.

وی مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست ‌جمهوری سال 88 را یک پیروزی بزرگ برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: متاسفانه عده ای با فریب استکبار جهانی و عملی ساختن نقشه های شوم دشمن، حلاوت این پیروزی را به کام ملت تلخ کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان فتنه 88 را خطرناک ترین توطئه طراحی شده علیه انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون دانست و اظهار کرد: مختصات فتنه 88 و حجم سرمایه گذاری دشمن به مدت دو دهه این توطئه را از تمامی توطئه های شیطانی متمایز کرد.

اشجری با بیان اینکه بحران هشت ماهه ناشی از فتنه سال 88، خسارت های مادی و معنوی فراوانی را به انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت تحمیل کرد، گفت: بدون تردید پیوند دو عنصر «امت» و «امامت» سبب نزول نصرت الهی در یوم الله نهم دی شد و این توطئه را خنثی ساخت.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای فتنه های آینده، اظهار کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در فرمایشات اخیرشان خواستار هوشیاری کامل مردم و مسئولان نسبت به توطئه های احتمالی سال 98 شده و تأکید کردند ممکن است دشمن باز هم برای این ملت بزرگ نقشه و دسیسه داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان قائله کوی دانشگاه در سال 78 و فتنه سال 88 را نشان دهنده برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت دشمن برای ضربه بر پیکر انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: با توجه به گذشت یک دهه از فتنه 88، ممکن است فتنه دیگری در راه باشد.

اشجری «تقلب» را رمز آشوب های خیابانی پس از انتخابات سال 88 دانست و اضافه کرد: هیچ شکی نیست که دشمن در جریان فتنه سال 88 اصل نظام را هدف گرفته بود، اما متاسفانه برخی این توطئه را باور نکردند و با دشمن هم‌صدا شدند. سردادن شعارهای هنجارشکنانه که اصل نظام و ولایت فقیه را هدف گرفته بود نشان داد که فتنه گران به دنبال چیزی غیر از ادعای دروغین احقاق رای پایمال شده خود در انتخابات بودند.

وی با بیان اینکه «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی»، «نه شرقی، نه غربی، دولت سبز ملی»، «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران»، «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» از جمله شعارهایی بود که آن روزها از حنجره فتنه گران خارج می شد، عنوان کرد: دشمن به خیال خام خود درصدد بود نظام جمهوری اسلامی را از پای درآورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنانشان فتنه 88 را تجدید حیات فتنه های دشمن بعد از ارتحال امام(ره) دانستند، متذکر شد: دشمن بعد از هر بار شکست مایوس نمی شود و برای آینده برنامه ریزی می‌کند لذا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، نباید در مقابل چنین دشمن برنامه مداری، بی‌برنامه عمل کرد.

اشجری با تأکید بر لزوم یادآوری و بازخوانی فتنه سال 88 برای جوانان و نوجوانان در مراکز آموزشی و دانشگاهی، تصریح کرد: می‌توان با تبیین فتنه های گذشته برای مقابله با فتنه های احتمالی پیش‌ رو عبرت گرفت.

وی با اشاره به تحرکات دشمن در دی ماه سال گذشته به منظور ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور، اضافه کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز دشمن درصدد است تا به خیال خود ضربه ای دیگر بر پیکر پولادین نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند، اما با هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم مسلمان ایران، این خواب ها بی‌تعبیر خواهد ماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از طراحی و تدارک برنامه های متعدد در همه شهرها و بخش های استان در روزهای منتهی به یوم الله 9 دی خبر داد و گفت: «40 سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت؛ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» شعار محوری بزرگداشت یوم الله نهم دی سال‌ جاری است لذا اجتماع استانی بزرگداشت «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» همزمان با 9 دی در مرکز استان و همچنین مراسم بزرگداشت این روز بزرگ در همه شهر‌های گیلان برگزار خواهد شد.

اشجری با بیان اینکه محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران مراسم بزرگداشت یوم‌الله 9 دی شهر رشت خواهد بود، اظهار کرد: این مراسم همزمان با سراسر کشور راس ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 9 دی در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت برگزار می شود لذا حضور پرشور همه اقشار مردم، سازمان ها، نهادها، گروه ها و تشکل های مردمی در این مراسم افتخار دیگری برای مردم استان گیلان خواهد بود.

وی مراسم بزرگداشت یوم الله 9 دی را مقدمه ای برای آفرینش حماسه یوم‌الله 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: مردم غیور و ولایی گیلان در روزهای پرحماسه و ماندگار انقلاب اسلامی همواره خوش درخشیده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش