استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار گرفت


استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشمندان برتر یک درصد جهان قرار گرفت

به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از ایسنا- منطقه خراسان وبه نقل از وب دا، دکتر محمود رضا جعفری به عنوان هفتمین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فهرست دانشمندان یک درصد برتر در نظام رتبه‌بندی ESI-Essential Science Indicators...


به گزارش شهرآراآنلاین به نقل از ایسنا- منطقه خراسان وبه نقل از وب دا، دکتر محمود رضا جعفری به عنوان هفتمین عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فهرست دانشمندان یک درصد برتر در نظام رتبه‌بندی ESI-Essential Science Indicators قرار گرفت.
پیش از این نیز دکتر حسین حسین زاده، دکتر مهرداد ایرانشاهی، دکتر امیر حسین صاحبکار، دکتر محمد حسین بسکابادی، دکتر محمد رمضانی و دکتر خلیل آبنوس از اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد در فهرست یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفتند.
ESI گرایش های مختلف علوم را به ۲۲ شاخه اصلی (از جمله فیزیک، شیمی، میکروب شناسی، ریاضی، پزشکی بالینی، داروشناسی و سم شناسی، بیوشیمی، اقتصاد و غیره) تقسیم می نماید و هر دو ماه یک بار افراد و دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس میزان ارجاع به مقالات چاپ شده آنها در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته رتبه بندی می کند و اسامی یک درصد برتر هر گروه را اعلام می نماید.
تولید ۱۸۰ مقاله و نمایه شدن در پایه های بین المللی ISI، PUBMED، و بیش از سه هزار ارجاع به این مقالات تنها بخشی از موفقیت های دکتر محمود رضا جعفری است که موجب شده وی در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گیرد.
تولید نانومیسل های کورکومین با نام تجاری "سیناکورکومین"، ژل موضعی نانولیپوزومی آمفوتریسین ب با نام تجاری "سیناآمفولیش" برای درمان بیماری سالک و نانولیپوزومهای حاوی داروی ضد سرطان دوکسوروبیسین با نام تجاری "سینا دوکسوزوم" نیز از مهمترین اقدامات دکتر محمود رضا جعفری در حوزه فناوری است.
اقدامات دکتر محمود رضا جعفری در حوزه طراحی و تولید نانو داروها علاوه بر خود کفایی و کاهش وابستگی به دیگر کشورها موجب ایجاد اشتغال برای جوانان نیز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا