بدون قید و شرط در حوادث هزینه کنیم


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید بدون قید و شرط در حوادث هزینه کنیم، اما این مسئله اتفاق نمی‌افتد.

آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل نجار امشب در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان با اشاره به شناخت خود از کرمان و حوادث متعددی که در این استان بوده است، اظهار داشت: گاهی فرآیند کار بسیار پیچیده است که برای ما هم نگران کننده می‌شود.فرآیند بسیار پیچیده‌ای باید طی کنیم تا به اعتباری برسیم، ما باید بدون قید و شرط در حوادث هزینه کنیم، اما این مسئله اتفاق نمی‌افتد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر لزوم ساخت و سازها و مقاوم‌سازی واحدهای شهری و روستایی گفت: 2 میلیون واحد مسکونی در کشور نوسازی شده و سالانه 200 هزار از این محل نوسازی می‌شود.

نجار ابراز داشت: در اردیبهشت ماه امسال به غیر از خشکسالی، 750 هزار هکتار باغ بر اثر سرما آسیب دید و برآورد اولیه 11 هزار میلیارد خسارت است.

وی تسریع در استمهال وام‌های کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: برای مواردی که در بخش خشکسالی و سرمازدگی مشکل دارند و وام دریافت نکردند، هر هکتار 5 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پایین و هر هکتار 2 میلیون تومان کمک بلاعوض داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: امسال موافقت شد یک‌هزار و 20 میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 در اختیار وزارت نیرو برای آبرسانی روستایی و آبرسانی سیار قرار گیرد و 40 میلیارد تومان هم برای بخش عشایری بود که سهم استان کرمان در این دو بخش حدود 100 میلیارد تومان سهم استان بوده است.

نجار گفت: 50 میلیارد تومان هم برای استان کرمان تصویب کردیم که استاندار بتواند در مسائلی از جمله محیط زیست و ... هزینه شود، اما هنوز از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه بحث اعتباراتی را که در حوزه مدیریت بحران برای استان نوشتیم دوباره پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: در زمینه آفات جنگل و مراتع نیز اعتباری گذاشته شده که در اختیار دستگاه‌های ملی قرار می‌گیرد.

نجار ابراز داشت: 4 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص یافته است که ارزشمند است، ضمن اینکه 20 میلیارد تومان برای ساماندهی سیلاب‌های استان اختصاص خواهیم داد.

بیگ‌پور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص نحوه پیام‌رسانی انبوه عنوان کرد: برای پیامک انبوه اختیار در استان‌ها به استانداری یا مدیریت بحران داده شود که آرامش اجتماعی و مدیریت اجتماعی را خواهیم داشت.

وی افزود: برای همه استان‌ها یک دستگاه بالن مخابراتی در نظر گرفتیم که در موارد خاص ارتباطات لازم را ایجاد کند و کرمان از استان‌های اولویت‌دار در این زمینه است و تا اواخر اردیبهشت ماه سال آینده مستقر شود.

فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟