تشکیل گروه های حفظ جزء 30 قرآن در مدارس


تشکیل گروه های حفظ  جزء 30 قرآن در مدارس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم دانش اموزان مدارس به صورت گروهی به حفظ جزء 30 قرآن کریم می پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم عصر سه شنبه چهارم دی ماه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با حضور حجت‌الاسلام خسروی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی مدیر اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مسیب‌زاده با تشکر از معاونت قرآن و عترت برای برگزاری چنین نشستی گفت: اگر محور تحول در جامعه را نیروی انسانی بدانیم آموزش و پرورش با ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم از دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا سهم مهمی در تربیت نیروی انسانی برعهده دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم گفت: اتفاقات ارزشمندی در حوزه قرآن رخ داده است که یکی از آنها حفظ گروهی قرآن است.

اجرای طرح نور و نور باران در راستای منویات رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌ها و نهادهایی است که می توان گفت که اولین نهادی است که به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم لبیک گفت و با راه‌اندازی طرح‌ نور، حفظ ترتیبی آیات قرآن کریم علاقه مندان بسیاری را جذب این طرح کرد.


مسیب‌زاده با اشاره به اینکه حفظ موضوعی قرآن کریم نیز با عنوان طرح نور باران در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت که در این طرح ۲۰ تا ۴۰ آیه متناسب با سنین دانش اموزان برای مقاطع مختلف تحصیلی در موضوعات متنوع در نظر گرفته شد و این طرح نیز چند سال ادامه یافت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال جاری بحث حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در طرحی مشترک با دستگاه‌های مختلف کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حفظ جزء ۳۰ قرآن به صورت جدی در دستور کار اموزش و پرورش قرار گرفته است پیشنهاد می کنم این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌ آینده نیز ادامه یابد چرا که درگاه ورود به حفظ قرآن، جزء ۳۰ قرآن است.


مسیب زاده خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های خود به‌ویژه در زمینه برنامه‌های قرآنی از چهار اصل پیروی می کند که اصل اول اصل محوریت مدرسه است چرا که اعتقاد داریم فعالیت های ما باید در مدرسه شکل بگیرد، اصل دوم فراگیری در عین اثربخشی است که در این اصل معتقد هستیم همه ۱۴ میلیون دانش اموز مخاطب ما هستند، اصل سوم بر توسعه مشارکت و مشارکت‌پذیری تاکید دارد و اصل چهارم بر اهمیت فعالیت‌های گروهی تاکید می کند که در وزارت آموزش و پرورش به این چهار اصل در برنامه های خود تاکید ویژه دارد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت